Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierul BAIA DE FIER in probe de mare – foto: snc.ro

Mineralierul BAIA DE FIER (1984-2008)

A fost construit la Santierul Naval Constanta, numar de santier 447, fiind livrat Navrom Constanta in august 1984.
A navigat doar cativa ani, dupa care, din 1988, a fost retras in parcul rece de la Agigea, unde avea sa ajunga, din 1991, si nava sora, BAIA DE ARIES.
Cauza principala era legata de “calitatea” motorului principal, licenta MAN, fabricat la ICM Resita.
De fapt, din cele 5 BAI construite intre 1981-1984 (BAIA NOUA, BAIA DE ARAMA, BAIA DE ARIES, BAIA DE CRIS si BAIA DE FIER) doar doua erau echipate cu motoare romanesti (BAIA DE ARIES si BAIA DE FIER). Celelate 3 erau echipate cu motoare de provenienta poloneza si au continuat sa fie folosite fara prea mari probleme.
In 1990 a fost transferat in patrimoniul Petromin, in urma reorganizarii Navrom Constanta. A continuat sa ramane nefolosit, in asteptarea reparatiilor, la Agigea.
Din martie 1995 a fost inchiriat (contract de bare boat) SC Corona Shipping srl Constanta. A fost remorcat pana la Santierul Naval Mangalia, unde a intrat in reparatii. Dupa finalizarea acestora, a continuat sa fie folosit sub acelasi nume si sub pavilion romanesc.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Mineralierul BAIA DE FIER la Bandar Imam Khoemeini / Iran, 9 mai 1999 – foto: shipspotting.com/simeonov

In februarie 2000, conducerea Petromin a hotarat vanzarea mai multor nave care companiile la care erau inchiriate.
Asfel, mineralierul BAIA DE FIER avea sa fie vandut SC Corona Shipping srl Constanta in cursul lunii iulie 2000. A fost inregistrat pe o companie detinatoare de unica nava din Panama (Sea Fin Shipping), numele i-a fost schimbat in SEA FIN, iar pavilionul arborat a fost schimbat cu cel panamez.
Dupa doar 5 luni, in decembrie 2000, Corona Shipping l-a vandut Hebei Diligence Shipping din China pentru 4.3 milioane USD (cu siguranta o suma mult mai mare decat cea cu care fusese achizitionat de la Petromin). Numele i-a fost schimbat in HEBEI DILLIGENCE si a arborat pavilionul Hong Kong.
A continuat sa navigheze prin toata lumea, fiind operat in toti anii ce aveau sa urmeze de catre Hebei Ocean Shipping (la care aveau sa mai ajunga si alte mineraliere ex-romanesti).
In noiembrie 2008 a fost vandut la fier vechi pentru 4.62 milioane USD. A ajuns la Chittagong/Bangladesh pe 24.11.2008, fiind ulterior dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

HEBEI DILIGENCE (ex BAIA DE FIER) la Aarhus/Danemarca, septembrie 2007 – foto: shipspotting.com/Przemek

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

HEBEI DILIGENCE (ex BAIA DE FIER) in curs de dezmembrare la Chittagong/Bangladesh, martie 2009 – foto: Institute for Global Labour and Human Rights

Cateva caracteristici ale mineralierului:
– Lungime: 254 m, latime: 32,29 m, pescaj: 12,35 m
– IMO: 8102610
– Call sign: YQNY
– 64.897 tdw/ 39.537 Gt
– propulsia: un motor licenta MAN, model K6SZ90/160A, fabricat la ICM Resita, ce dezvolta 17.400 CP.
– viteza maxima: 14.85 Nd
– bunker: 4.027 tone
– 3 diesel generatoare a cate 640 KW, 400 V, 50 HZ CA
– nr. magazii: 9; nr. guri magazii: 11
– echipat la pupa cu 2 bigi a cate 5t SWL fiecare



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .