Mineralierul ANINA in constructie la Santierul Naval Galati, 1968 – foto Serviciul Referinte (https://www.facebook.com/bvauReferinte/)
Mineralierul ANINA (1969-2001)
A fost construit la Santierul Naval Galati, numar de santier 575, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii august 1969.
In 1981 a fost arestat in Egipt pentru 9 luni. Motivul a fost legat de faptul ca in timpul unor manevre de acostare, ANINA a avariat cheul si instalatia de incarcare a fosfatilor din portul egiptean Hamrawein, situat la Marea Rosie.
Desi pretentiile egiptenilor ajunsesera sa se ridice la un moment dat la 8 milioane USD, situatia a fost rezolvata in cele din urma pe cale amiabila, dupa ce ADAS a achitat 2,1 milioane USD.
In anii ’80, odata cu intrarea in serviciu a cat mai multe mineraliere mari, din seria celor de 55.000 tdw si 65.000 tdw, mineralierele din aceasta clasa ( 12.500 tdw ) au inceput sa fie folosite la asa numitele alimbari, incarcand minereul de fier adus cu mineralierele mari de la Constanta si transportandu-l la Portul Mineralier Galati.
A ajuns in patrimoniul Petromin Constanta din 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
In cursul anului 1994 a fost vandut SC Vega Shipping srl Constanta. Numele i-a fost schimbat in VEGA STAR ONE, pavilionul arborat fiind cel romanesc.
A continuat sa fie folosit alaturi de alte mineraliere inchiriate de la Petromin.
Dupa ce la sfarsitul anului 1997 Petromin a retras navele inchiriate SC Vega Shipping srl Constanta, activitatea acesteia a intrat in declin.
Mineralierul VEGA STAR ONE a fost retras in portul Constanta.
In prima jumatate a anului 2000 a fost vandut la licitatie, fiind adjudecat de catre Electroscoica Mar srl Constanta. Numele i-a fost schimbat in LIBRA 1, pavilionul arborat fiind cel al Honduras, insa nu a mai fost folosit.
A fost revandut la inceputul anului 2001 la fier vechi.
A ajuns la Alang/India pe 24.05.2001, fiind ulterior dezmembrat.
Mineralierul ANINA in constructie la Santierul Naval Galati, 1969- foto: www.comunismulinromania.ro
Cateva caracteristici ale mineralierului:
– Lungime: 148,72 m, latime: 19,75 m, pescaj: 7,93 m
– IMO: 6930506
– Call sign: YQAQ
– 12.500 tdw/ 9.557 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, fabricat la Zaklady Przemyslu Metalowego “H. Cegielski” S.A. – Poznan, model 6RD68, ce dezvolta 7.200 CP
– viteza maxima: 12,5 Nd
– bunker: 1.786 tone
– 3 diesel generatoare a cate 320 KW, 400V 50 HZ CA fiecare
– 5 magazii / 5 guri magazii
– nave surori: PETROSENI, VULCAN, CUGIR, URICANI, ROVINARI, MUSCEL, CIMPULUNG, CALAN, AGNITA
Mineralierul VEGA STAR ONE (ex ANINA) in portul Constanta, 13.08.1999 – foto:Yvon Perchoc / in dana dubla, in plan secund, cargoul OSCAR VEGA (ex CALAFAT)
Ultimele Comentarii