Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul  ZENIT 1 la Galati, 15.07.2009 – foto: Cristian Gregoretti

Impingatorul ZENIT 1 / CALARASI 1

A fost construit in 1980 la Santierul Naval Giurgiu, pentru A.P.L. (Administratia Portului Liber) Sulina.
In urma reorganizarii A.P.L. Sulina din 1993, a ajuns in patrimoniul nou infiintatei companii, A.Z.L. (Administratia Zonei Libere) Sulina.
In anii care a urmat a fost mai mult inchiriat.
In perioada 2008-2010 a fost inchiriat la Argos Cernavoda, alaturi de nava sora ZENIT 2.
In anul 2011, A.Z.L. a organizat o licitatie privind modernizarea cu remotorizare a unuia dintre cele doua impingatoare aflate in patrimoniul sau: ZENIT 1 sau ZENIT 2. Modernizare, care, nu a mai avut loc….
Impingatorul ZENIT 1 a fost scos la vanzare in cursul anului 2013.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatoarele ZENIT 1 si ZENIT 2 la Sulina, 18.05.2012 – foto:Paul Ionescu

In toamna anului 2013 a fost vandut SC Interconstruct srl pentru 93.000 Euro.
A continuat sa fie folosit pe sectoarele romanesti ale Dunarii, fara a fi modernizat.
In 2021 a fost vandut Donau Star Shipping srl Calarasi. A fost modernizat, remotorizat, iar pe puntea pupa, in spatele cabinelor, i-a fost instalata o macara.
Numele i-a fost schimbat in CALARASI 1.
Este folosit si in prezent (2023) pe sectoarele romanesti ale Dunarii.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul CALARASI 1 (ex ZENIT 1) la Galati, 15.11.2022 – foto: Cristian Gregoretti

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 30,40 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 1,28 m
– ENI: 46000004
– MMSI: 264162129
– Call sign: YP2129
– propulsia originala era asigurata de doua motoare, licenta Maybach, model MB836DB, fabricate la Uzinele 23 August Bucuresti, a cate 420 CP fiecare; acestea au fost inlocuite cu ocazia modernizarii din 2021, cu 2 motoare Scania a cate 615 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2021
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel, amplasate in duze mobile
– echipat cu 2 diesel-generatoare a cate 100 KW, 380 V, 50 Hz CA fiecare / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2021
– bunker combustibil: 30 t
– dotat cu 4 vinciuri pentru legare barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul CALARASI 1 (ex ZENIT 1) , august 2023 – foto: Nicu Mihai

Contributors