Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul DOLJ la Galati, 6.12.2008,  in ultima sa luna de activitate pentru Navrom Galati – foto: Cristian Gregoretti

Impingatorul DOLJ

A fost construit in 1981 la Santierul Naval Oltenita, pentru Navrom Galati.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana spre sfarsitul anilor ’90.
Din 2000 a fost retras in parcul rece de la Chiciu Mic.
La inceputul anului 2004 a fost scos din parcul rece si remorcat pana la Galati. A fost acostat langa niste barje, ceva mai in aval de epava navei TRANSILVANIA.
In a doua jumatate a anului 2004 a fost dus la Navrom Shipyard Galati, unde a fost reparat si revopsit.
A reintrat in exploatare in cursul lunii februarie 2005.
A continuat sa fie folosit pe toate sectoarele Dunarii, pana la inceputul anului 2009, cand, pe fondul crizei financiare, din lipsa de comenzi, a fost retras in bazinul Docuri, Galati.
La data de 15.07.2009 a fost dus de catre impingatorul ROVINARI 15, in parcul rece de la Chiciu Mic. Nu a fost singur: pe acelasi drum spre Chiciu a fost insotit de impingatoarele VALEA ALBA, FILIASI 7 si GIURGIU 21.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatoarele GIURGIU 21, FILIASI 7, VALEA ALBA si DOLJ sunt duse in parcul rece de la Chiciu Mic de catre impingatorul ROVINARI 15, 15.07.2009 – foto: Cristian Gregoretti

A stat acolo pana in 2013, cand a fost adus la Navrom Shipyard. Nu insa pentru a fi modernizat…. A fost revopsit in schema de culoare originala, reparat, fiind vandut impreuna cu alte cinci impingatoare ale Navrom Galati companiei Marean Corporation din Uruguay.
Cele 6 impingatoare vandute au fost: GIURGIU 23, GIURGIU 25, GIURGIU 30, BRASOV, DOLJ, FILIASI 12.
Numele i-a fost schimbat in ACHERNAR I, pavilionul temporar arborat fiind cel panamez. La livrare toate cele 6 impingatoare erau perfect functionale. Au ajuns in portul Constanta in cursul lunii octombrie 2013, fiind apoi incarcate pe o nava heavy-lift cu destinatia Uruguay.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul DOLJ, remorcherul ARAD si salupa PISCULET 4 in parcul rece de la Chiciu Mic, 11.11.2010 – foto: Cristian Gregoretti

In Uruguay au ajuns catre sfarsitul lunii noiembrie 2013, fiind duse pe fluviul Parana si acostate in portul Nueva Palmira.
Si au ramas acolo vreme de aproape 7 ani. Singurul care a fost modificat si a functionat destul de putin in cei 7 ani a fost CANOPUS I (ex GIURGIU 23). Modificarea a constat in ridicarea excesiva a cabinei de comanda pe un schelet metalic, un aspect oarecum hilar, dar care se regaseste in America de Sud.
In februarie 2020 cele 6 impingatoare au fost vandute companiei Viagen SA Paraguay, fiind apoi remorcate de la Nueva Palmira la Asuncion in Paraguay.
Impingatorul ACHERNAR I (ex DOLJ) a trecut printr-o reparatie capitala la Asuncion, in a doua jumatate a anului 2020 – prima jumatate a lui 2021, reintrand apoi in exploatare.
Pavilionul i-a fost schimbat cu cel bolivian.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatoarele DOLJ, BRASOV, GIURGIU 30 si GIURGIU 23, reparate si revopsite in portul Docuri, Galati, 24.08.2013 – foto: Paul Ionescu

Impingatoarele ACHERNAR I (ex DOLJ), CANOPUS III (ex GIURGIU 30) si CANOPUS I (ex GIURGIU 23) la Navrom Shipyard Galati, 2013 – galerie foto: Paul Ionescu

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul ACHERNAR I (ex DOLJ) este incarcat pe nava heavy-lift in portul Constanta, 5.11.2013

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,60 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 2 m
– MMSI: 720927000
– Call Sign: CPY3025
– propulsia este asigurata de doua motoare, licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 120 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz
– bunker combustibil: 87 t
– Prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, plus inca 2 vinciuri la pupa (in spatele cabinelor), actionate manual, fabricate la IMN Galati

Impingatoarele ACHERNAR I (ex DOLJ), ACHERNAR III (ex BRASOV)ACHERNAR II (ex FILIASI 12), CANOPUS I (ex GIURGIU 23)CANOPUS II (ex GIURGIU 25) si CANOPUS III (ex GIURGIU 30),  decembrie 2013, la Nueva Palmira – fotografii: Marean Corporation

Impingatoarele ACHERNAR I (ex DOLJ), ACHERNAR III (ex BRASOV)ACHERNAR II (ex FILIASI 12), CANOPUS I (ex GIURGIU 23), cel cu comanda supra-inaltata, CANOPUS II (ex GIURGIU 25) si CANOPUS III (ex GIURGIU 30), februarie 2020, in drum catre ASUNCION – fotografii: Adictos A Los Remolcadores

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatoarele ACHERNAR I (ex DOLJ), ACHERNAR III (ex BRASOV)ACHERNAR II (ex FILIASI 12), iar in plan secund, impingatoarele CANOPUS I (ex GIURGIU 23), cel cu comanda supra-inaltata, apoi CANOPUS II (ex GIURGIU 25) si CANOPUS III (ex GIURGIU 30),  februarie 2020, in drum catre ASUNCION – foto: Lauro Nogueira

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

In prim plan, de la dreapta la stanga, impingatoarele ACHERNAR I (ex DOLJ), ACHERNAR III (ex BRASOV) si ACHERNAR II (ex FILIASI 12), iar in plan secund, impingatoarele CANOPUS I (ex GIURGIU 23), cel cu comanda supra-inaltata, apoi, desi nu sunt vizibile aici, urmeaza CANOPUS II (ex GIURGIU 25) si CANOPUS III (ex GIURGIU 30), februarie 2020, in drum catre ASUNCION – foto: Oscar Ovelar

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul ACHERNAR I (ex DOLJ) pe fluviul Paraguay, decembrie 2021 – foto: Adictos a los Remolcadores

Contributors