Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatoarele VORONET si EUROSTAR 2 (ex SF ANDREI) la Constanta, 16.10.2007 – foto: Cristian Gregoretti

Impingatorul VORONET / EUROSTAR 3

A fost construit in 1993 la Santierul Naval Giurgiu, pentru Dunarom Trading Company Galati.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana in 2002.
Dupa privatizarea Combinatului Siderurgic ”Sidex” Galati, la sfarsitul anului 2001, conducerea acestuia a hotarat rezilierea contractului pe care il avea incheiat cu Dunarom Trading Company Galati pentru transportul materiilor prime din portul Constanta pana la Galati. Acest lucru a insemnat si sfarsitul companiei galatene.
Incepand cu anul 2003, cele 4 nave ale Dunarom Trading Comany – PRUTUL, VORONET, AGAPIA si SADU 9 au ramas nemiscate la dana companiei galatene, situata imediat dupa epava navei TRANSILVANIA.

Impingatorul VORONET in portul Constanta, 2010 – fotografii: Cristian Munteanu

In 2007 VORONET a fost vandut, impreuna cu PRUTUL, noul proprietar fiind Mihei Shipping and Trade Constanta. Au ajuns la Constanta remorcate, in a doua parte a anului 2007.
In registre, numele navelor a fost schimbat in EUROSTAR 4 pentru PRUTUL si respectiv EUROSTAR 3 pentru VORONET. In realitate, insa, nimic nu s-a schimbat. Au fost acostate langa dana Sorena, purtand in continuare vechile nume.
In 2013, cele doua impingatoare au fost vandute SC European Cooperation srl Constanta.
Impingatorul EUROSTAR 3 a intrat in reparatii capitale la Constanta in cursul anului 2015. Corpul impingatorului a fost vopsit in verde, iar suprastructura in alb.
In prezent efectueaza voiaje pe toate sectoarele Dunarii.

Impingatorul EUROSTAR 3 ( ex VORONET) in portul Constanta, 2015 – fotografii: Jan Husca

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,66 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 1,7 m
– deplasament maxim: 389 t
– ENI: 46000095
– MMSI: 654311424
– Call sign: YP3219
– propulsat de doua motoare licenta ALCO, model 6R 251 FMA, fabricate la ICM Resita, a cate 890 CP fiecare
– transmisie: reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel.
– bunker motorina: 93 mc
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 70 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 v, 50 Hz CA
– prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual.

– info nava: Cristian Gregoretti, Jan Husca