Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul SPET 2 la Bechet, 29.05.2012 – © shipphoto.nl / Ben van der Westen

Impingatorul SPET 2

A fost construit in 1993 la Santierul Naval Giurgiu, pentru S.C. Spet Shipping SA Bucuresti.
Alaturi de nava sora – SPET 1 – a fost folosit pentru propulsia unor barje de tip RO-RO, folosite in regim de feribot intre porturile Bechet si Oreahovo/Bulgaria.
In urma pronuntarii insolventei S.C. Spet Shipping SA din 2014, bunurile acesteia au fost scoase, rand pe rand, la licitatie. Impingatorul SPET 2 a fost vandut in Serbia, in a doua jumatate a anului 2020.
Numele i-a fost schimbat in FRUSKOGORAC, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel sarbesc.
Este folosit si in prezent (2024), in Serbia.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul FRUSKOGORAC (ex SPET 2) pe Sava, la Belgrad, aprilie 2024 – foto: Mirjana Markovic 

Caracteristicile impingatorului:
– lungime: 34,66 m, latime: 10.09 m, pescaj maxim: 1,70 m
– deplasament maxim: 389 t
– ENI: 46000104
– MMSI: 264162492
– Call Sign: YP2492
– propulsat de doua motoare licenta ALCO, model 6R 251 FMA, fabricate la ICM Resita, a cate 820 CP fiecare
– transmisie: reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel.
– bunker combustibil: 42 t
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– echipat initial cu 3 diesel-generatoare: 2 x 70 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 v, 50 Hz CA; acestea au fost inlocuite cu unele noi dupa vanzarea in Serbia
– dotat cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, plus inca un vinci, la pupa (intre barca de salvare si vinciurile ancorelor), actionate manual, fabricate la IMN Galati.