Cargoul GULF PRIDE (ex CALUGARENI) in 2005
Cargoul CALUGARENI / INTEROCEAN 1 (1985-2014)
A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1283, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii mai 1985.
A ajuns in patrimoniul Romline Constanta dupa 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
Incepand cu 20.04.1994 a fost inchiriat (contract de bare-boat) Interocean Services srl Bucuresti. A continuat sa navigheze sub acelasi nume si sub pavilion romanesc.
In cursul anului 1998, Romline a hotarat sa vanda 15 nave prin negociere directa cu operatorii la care erau inchiriate.
Astfel, cargoul CALUGARENI a fost vandut Interocean Services srl Bucuresti, la data de 25.11.1998.
Numele i-a fost schimbat in INTEROCEAN 1, pavilionul arborat ramanand cel romanesc.
Incepand cu luna martie 2001, a fost tranferat in patrimoniul unei subsidiare din Bahamas a Interocean Services – Pernas Enterprises.
Numele cargoului a fost schimbat in GULF PRIDE, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel bolivian. Corpul cargoului a fost vopsit in rosu, suprastructura ramanand alba.
Din august 2001, operarea sa a revenit Romanian Maritime, alaturi de alte foste cargouri romanesti – GOLDEN GEMINI (ex ZARNESTI), GOLDEN ARIES (ex NICORESTI), SANCRIS (ex BUSTENI) si STELLA M (ex MOINESTI).
Tot din august 2001, pavilionul arborat a fost schimbat cu cel panamez.
Cargoul MARIA C (ex CALUGARENI) tranzitand Bosforul, 11.06.2008 – foto: Henk Kouwenhoven
La inceputul lunii august 2006, in timp ce naviga de la Bombay catre portul african Djibouti, cargoul GULF PRIDE a colizionat cu corp submers. In urma coliziunii a rezultat o spartura in corpul cargoului si inundarea magaziei nr. 3.
Acesta a reusit sa ajunga la Djiboti. La data de 5.08.2006, dupa terminarea descarcarii, cargoul a fost arestat de catre autoritatile africane pentru litigii de marfa (orezul din magazia nr.3, care fusese inundata, era compromis).
10 dintre cei 18 membri ai echipajului au fost repatriati, restul de 8 membri ramanand la bordul cargoului.
La inceputul anului 2007, situatia la bordul cargoului s-a inrautatit, cei 8 membri ai echipajului ramanand fara hrana si apa. Restantele salariale, care se ridicau in februarie 2007 la 70.400 Euro, au fost platite de catre armator, partial, in cursul aceleiasi luni.
In luna aprilie 2007 cargoul se afla arestat in aceeasi locatie, autoritatile africane osciland intre a lasa cargoul sa inceapa reparatiile pentru a putea pleca si a-l scoate la licitatie pentru recuperarea datoriilor.
In cele din urma totul s-a rezolvat pe cale amiabila, cargoul fiind reparat provizoriu si revenind la Constanta la inceputul lunii septembrie 2007.
Comanda cargoului ORANUS (ex CALUGARENI), 27.12.2009 – foto: www.shipspotting.com / MAHMOUD SHD
In februarie 2008 a fost vandut Zahra Maritime Services CO din Siria. Numele cargoului a fost schimbat in MARIA C, pavilionul arborat ramanand cel panamez.
In decembrie 2008 i-a fost schimbat numele in ORANUS, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel al St. Kitts & Nevis. A continuat sa fie operat de catre Zahra Maritime Services CO din Siria.
Din noiembrie 2010, pavilionul arborat a fost schimbat cu cel tanzanian.
Indiferent de numele pe care le-a purtat, a fost o prezenta constanta in portul Constanta.
A navigat pana in februarie 2014, cand a fost vandut la fier vechi. A efectuat un ultim voiaj cu destinatia Alang / India, unde a ajuns la data de 28.02.2014, fiind ulterior dezmembrat.
Cargoul ORANUS (ex CALUGARENI) la Tartous/Siria, 28.01.2010 – foto: www.shipspotting.com / MAHMOUD SHD
Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 130,67 m, latime: 17,70 m, pescaj: 8,10 m
– IMO: 8503826
– Call sign: YQKA
– 8.750 tdw/ 5.934 Gt
– propulsia: un motor fabricat la Zaklady Przemyslu Metalowego “H. Cegielski” S.A.- Poznan – licenta Sulzer, 5RD68, motor ce dezvolta 6.100 CP
– viteza maxima: 16 Nd
– bunker combustibil: 1.131 tone
– 4 diesel generatoare: 3 x 250 KW, 400 V, 50 HZ CA si 1 x 120 KW, 400 V, 50 Hz CA
– 4 magazii, 4 cranice a cate 5 t SWL fiecare (a fost singurul cargou din serie care avea toate cele 4 cranice dispuse in repaus catre tribord)
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Ultimele Comentarii