Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul SPET 1 la Bechet, 28.04.2012 – © shipphoto.nl/Ben van der Westen

Impingatorul SPET 1

A fost construit in 1993 la Santierul Naval Giurgiu, pentru S.C. Spet Shipping SA Bucuresti.
Alaturi de nava sora – SPET 2 – a fost folosit pentru propulsia unor barje de tip RO-RO, folosite in regim de feribot intre porturile Bechet si Oreahovo/Bulgaria.
In urma pronuntarii insolventei S.C. Spet Shipping SA din 2014, bunurile acesteia au fost scoase, rand pe rand, la licitatie. Impingatorul SPET 1 a fost vandut in a doua jumatate a anului 2017.
A fost cumparat de catre sarbii de la Luka Dunav Pancevo. A fost dus in Serbia, fiind acostat in bazinul de la Pancevo. In vara anului 2022 se afla tot acolo, aratand la fel si purtand, inca, acelasi nume. Probabil ca urmeaza sa fie modernizat/remotorizat.
La aceeasi companie din Serbia activeaza in prezent si fostul impingator romanesc GIURGIU 26, actual SVETI LUKA.

Caracteristicile impingatorului:
– lungime: 34,66 m, latime: 10.09 m, pescaj maxim: 1,70 m
– deplasament maxim: 389 t
– ENI: 46000103
– MMSI: 264162491
– Call Sign: YP2491
– propulsat de doua motoare licenta ALCO, model 6R 251 FMA, fabricate la ICM Resita, a cate 820 CP fiecare
– transmisie: reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel.
– bunker combustibil: 93 mc
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– echipat cu 3 diesel-generatoare: 2 x 70 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 v, 50 Hz CA
– dotat cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, plus inca un vinci, la pupa (intre barca de salvare si vinciurile ancorelor), actionate manual, fabricate la IMN Galati.