Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul SLATINA pe Siret, aproape de varsarea acestuia in Dunare, 19.08.2007 – © Cristian Gregoretti

Impingatorul SLATINA (1976-2009)

A fost construit in 1976 la Santierul Naval Giurgiu, pentru Navrom Galati.
A fost folosit, in general, la manevrele portuare din Galati, Braila, Tulcea si Cernavoda.
In urma unei reparatii capitale de la sfarsitul anilor ’80 i-au fost eliminate cele doua coloane metalice care uneau cele doua punti catre pupa.
A fost folosit pana la jumatatea anilor ’90, cand a fost retras din activitate. Din 1999 a ajuns in parcul rece de la Chiciu Mic, situat intre Galati si Braila.
In cursul anului 2007 a fost mutat pe raul Siret, aproape de varsarea acestuia in Dunare. A stat acolo vreme de doi ani. In iunie 2009 era chiar partial scos pe uscat, cu prova. Am crezut ca urma sa fie dezmembrat acolo.
La sfarsitul lui august 2009 a fost scos de pe uscat, legat in componenta unui convoi de barje cu destinatia Constanta. A ajuns acolo pe 1.09.2009, a fost tras in dana Tomini Trading, fiind apoi dezmembrat.

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 30,40 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 1,28 m
– propulsat de doua motoare licenta Maybach, model MB836DB, fabricate la Uzinele 23 August Bucuresti, a cate 420 CP fiecare; acestea actioneaza doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 2 diesel-generatoare a cate 100 KW, 380 V, 50 Hz CA fiecare
– bunker combustibil: 30 t
– dotat cu 4 vinciuri pentru legare barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati

Contributors
  • Jan Husca
    Shares
    • Facebook
    • LinkedIn
    • Google+
    • Blogger
    • Myspace
    Jan Husca