Impingatorul SADU 8 in parcul rece de la Drobeta Turnu Severin, 20.09.2011 – foto: www.binnenschiffeforum.de / Reinier D
Impingatorul SADU 8 (1981-2011)
A fost construit in 1981 la Santierul Naval Giurgiu, pentru Navrom Giurgiu.
Dupa reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviala Navrom din 1991 (HG 19/1991), a ajuns in patrimoniul NFR DRobeta.
A fost folosit in general pe sectoarele romanesti ale Dunarii.
Din a doua jumatatea a anilor ’90 a fost scos din exploatare, fiind retras in parcul rece de la Drobeta Turnu Severin. Cu trecerea anilor a ajuns o epava.
In toamna anului 2011 a fost vandut la fier vechi. La jumatatea lunii noiembrie 2011, a fost dus, in componenta unui convoi de barje, pana la Constanta. La data de 23.11.2011 a ajuns in data Tomini Trading Constanta, fiind ulterior dezmembrat.
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 30,40 m, latime: 11,23 m, pescaj maxim: 1,29 m
– propulsia era asigurata de doua motoare, licenta Maybach, model MB836DB, fabricate la Uzinele 23 August Bucuresti, a cate 420 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel, amplasate in duze mobile
– echipat cu 2 diesel-generatoare a cate 100 KW, 380 V, 50 Hz CA fiecare
– bunker combustibil: 30 t
– dotat cu 4 vinciuri pentru legare barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati
Ultimele Comentarii