Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul GAJO II (ex ROVINARI 12) la Novi Sad, 28.03.2005 – www.mapio.net

Impingatorul ROVINARI 12

A fost construit in 1982 la Santierul Naval Giurgiu pentru Navrom.
Dupa 1990 nu l-am mai vazut.
Conform unor surse, se pare ca ar fi apartinut Hercules Braila.
Prin 2004-2005 a fost vandut Hidro-Baza din Serbia. Numele i-a fost schimbat in GAJO II, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel sarbesc.
Dupa cum se poate vedea in fotografie, culorile in care era vopsit in 2005 aratau ca cele ale impingatoarelor de acest tip aflate in patrimoniul Hercules Braila.
Ulterior a fost modernizat/remotorizat, vechile motoare fiind inlocuite cu unele Cummins, model KT19M, a cate 375 CP fiecare.
Este activ si in prezent in Serbia.

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 20,9 m, latime: 7,8 m, pescaj maxim: 1,5 m
– propulsia originala era asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB836B, a cate 280 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August Bucuresti / acestea au fost inlocuite cu 2 motoare Cummins, model KT19M, a cate 375 CP fiecare
– reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel
– bunker motorina: 17 tone
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– dotat cu 2 diesel generatoare tip D110-UTB a cate 28 KW, 380 V, 50 HZ CA / probabil inlocuite cu ocazia modernizarii
– prevazut cu 2 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati.

Contributors
  • Jan Husca
    Shares
    • Facebook
    • LinkedIn
    • Google+
    • Blogger
    • Myspace
    Jan Husca