Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul OANA CRISTINA (ex HISTRIA) tranzitand Bosforul, 26.07.2007  – foto: www.shipspotting.com / Wil Weijsters

Cargoul HISTRIA / SUN POLLUX / OANA CRISTINA (1990-2020)

Constructia sa a inceput la Santierul Naval Drobeta Turnu Severin la data de 14.03.1988, numar de santier 002. A fost lansat la apa la data de 2.09.1989, fiind finalizat in cursul lunii august 1990, cand a fost livrat Romline Constanta.
A facut parte dintr-o serie mai mare de nave de acest tip, majoritatea construite pentru export. In flota Romaniei a mai exista doar inca o nava de acest tip: TURNU SEVERIN.
In iunie 1996 i-a fost schimbat numele in SUN POLLUX, pavilionul arborat ramanand cel romanesc.
Un raport din 1996 lista cargoul HISTRIA ca valorand undeva intre 2,6 si 3 milioane USD.
In aprilie 1998 a fost arestat la Marghera (Venetia), in contul unor datorii ale altor nave ale Romline.
Pe 26.11.1998 a fost elaborata Hotararea de Guvern nr. 849, prin care erau alocate fonduri pentru asigurarea celor necesare navelor aflate in arest; pe lista se regasea si cargoul SUN POLLUX.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul BANU GENC (ex HISTRIA) tranzitand Bosforul, 15.06.2008  – foto: www.shipspotting.com / Gerolf Drebes

Cargoul a ramas acolo pana in august 2000, cand a fost vandut Metaltrans SA Galati, patronata de catre Corneliu Mangalea.
Cargoul a fost adus la Braila, unde a intrat in reparatii capitale. La finalizarea acestora, in octombrie 2000, numele cargoului a fost schimbat in OANA CRISTINA, dupa numele fiicei patronului Metaltrans. A ramas sub pavilion romanesc, portul de inregistrare al navei fiind Galati-ul.
In octombrie 2007 a fost vandut Er-Mar Denizcilik Sanayi din Turcia. Numele i-a fost schimbat in ERGUL, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel turcesc.
In iulie 2008 a fost vandut altei companii turcesti, Basar Armagan Denizcilik, numele fiindu-i schimbat in BANU GENC. A continuat sa fie folosit sub pavilion turcesc.
In decembrie 2014 a fost vandut tot in Turcia, catre Genckaptan Denizcilik Gemi. Numele i-a fost schimbat in SUZZY, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel panamez. Tot atunci i-au fost eliminate si cele 2 cranice.
Sub acest nume, cargoul a revenit de multe ori pe Dunare, la Galati. Ultima data l-am vazut in Octombrie 2019, era in rada portului Mineralier.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SUZZY (ex HISTRIA) la San Antonio, Ibiza, 28.01.2018  – foto: www.shipspotting.com / Alexander Portas

In prima jumatate a lunii decembrie 2019, a fost adus la Santierul Naval din Tuzla/Turcia, pentru reparatii.
La data de 16.02.2020, in jurul orei 17, un incendiu a izbucnit dintr-o cabina, in timp ce cargoul se afla la reparatii.
Incendiul s-a extins apoi, cuprinzand mare parte din suprastructura. Operatiunile de stingere a incendiului au durat cateva ore.
Ulterior, in urma analizei, s-a constatat ca pagubele erau insemnate. S-a luat in calcul si vechimea cargoului (30 de ani), in cele din urma, acesta fiind declarat “pierdere totala” . Cargoul a fost vandut la fier vechi.
Acesta a fost remorcat, de catre remorcherul YUMURTALIK, cu destinatia Aliaga/Turcia, unde a ajuns pe 6.06.2020, fiind ulterior dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Incendiul de pe cargoul SUZZY (ex HISTRIA), 16.02.2020- foto: www.maritimebulletin.net

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 85,83 m, latime: 14,50 m, pescaj: 5,55 m
– IMO: 9017800
– Call sign: YQTW
– MMSI: 264500004
– 3.114 tdw/ 2.598 Gt
– propulsia era asigurata de catre un motor 4L35MCE, licenta B&W, fabricat la Hu Dong/China ce dezvolta 2.450 CP
– viteza maxima: 14 Nd
– bunker: 221 tone
– 3 diesel generatoare: 2 x 264 KW, 400 V, 50 HZ CA si 1 x 28 KW, 400 V, 50 HZ CA
– 2 magazii, 2 guri magazii
– instalatia de incarcare/descarcare: 2 cranice a cate 5 t SWL fiecare
– putea lua la bord pana la 96 containere



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .