Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul CEREN URKMEZ (ex POSADA), 17.10.2000, la Rostock/Germania – www.shipspotting.com / Wolfgang Kramer

Cargoul POSADA (1985-2012)

A fost construit la Santierul Naval Galati, numar de santier 709, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii decembrie 1985.
Aceasta serie de cargouri a folosit proiectul vrachierelor din seria PIONIERUL, caruia i-au fost adaugate bigile. O alta diferenta fata de seria PIONIERUL a reprezentat-o propulsia: daca la seria PIONIERUL aceasta a fost de provenienta poloneza, varianta cargou a fost echipata cu motoare licenta MAN, fabricate la ICM Resita, care au generat numeroase probleme.
Mai trebuie mentionat si faptul ca seria PIONIERUL a folosit, de fapt, corpul unor nave (carboniere) construite pentru India in prima parte a anilor ’70, cabinele fiind putin modificate.
A ramas la Navrom Constanta si dupa 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
A ramas este un fel de a spune, pentru ca sfarsitul anului 1989 avea sa-l gaseasca “in conservare”, la Agigea, alaturi de nava sora – GROZAVESTI, dupa doar 3 ani de exploatare. Motivul: acelasi propulsor “celebru”, fabricat la ICM Resita.
Ambele cargouri au ramas acolo, in asteptarea unor reparatii care nu au mai venit, pana la inceputul anului 1995 cand au fost vandute, pentru 1,55 milione USD fiecare. GROZAVESTI a fost vandut grecilor de la Baru Kaha, in timp ce POSADA a fost vandut turcilor de la Urmez Group.
Dupa vanzare, cargoul a fost dus la Santierul Naval din Tuzla / Turcia, unde a fost reparat/modernizat. Numele cu care a plecat, remorcat, din Romania, a fost REMO. Pavilionul arborat a fost schimbat cu cel turcesc. In cursul anului 1995 i-a fost schimbat motorul principal cu unul nou, Wartsila, model 6L46A, fabricat in Finlanda, ce dezvolta 7.380 CP.
La finalizarea reparatiilor, in decembrie 1995, numele i-a fost schimbat in CEREN URKMEZ, pavilionul arborat ramanand cel turcesc.
La aceeasi companie turceasca avea sa ajunga, ulterior, si cargoul RIMNICU SARAT.
A reintrat in exploatare, fiind folosit pana in martie 2012, cand a fost vandut la fier vechi. A ajuns la Alang/India pe 4.03.2012, fiind ulterior dezmembrat.
Ultimul pavilion arborat a fost cel al Marshall Islands, pavilion pe care il arbora din octombrie 2008.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul CEREN URKMEZ (ex POSADA), 11.07.2011, la Maasluis, Rotterdam/Olanda – www.shipspotting.com / Ria Maat

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 145,10 m, latime: 21 m, pescaj: 9,20 m
– IMO: 8501139
– Call sign: YQOO
– 16.673 tdw/ 11.221 Gt
– propulsia originala era asigurata de un motor 8L52/55A, licenta MAN, fabricat la ICM Resita, ce dezvolta 8.000 CP si care antrena o elice cu pas variabil / acesta a fost inlocuit in 1995 cu un motor Wartsila, model 6L46A, fabricat in Finlanda, ce dezvolta 7.380 CP.
– viteza maxima: 13 Nd
– bunker combustibil: 1.557 tone
– 4 diesel generatoare: 3 x 504 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 120 KW, 400V 50 HZ CA / inlocuite in 1995
– 4 magazii / 7 guri magazii
– 4 bigi a cate 22 t SWL fiecare
– putea lua la bord pana la 334 de containere
– nave surori: OITUZ, MARASTI, MARASESTI, DRAGOMIRESTI, RIURENI, AVRAMESTI, ROMAN, GROZAVESTI, IRENES DIAMOND (export)



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights . 

Contributors