Impingatorul NERO la Galati, 29.06.2012, data la care era inchiriat Navrom Galati – foto: Cristian Gregoretti
Impingatorul MERCUR 308
A fost construit la Rheinwerft Walsum, Duisburg in 1972, numar de santier 1091, numele original fiind HANSEAT.
De-a lungul anilor a purtat urmatoarele nume/pavilioane:
– HANSEAT (1972-1983), pavilion german
– LENKERING 19 (1983-1994), pavilion german
– CAMARO (1994-1997), pavilion olandez
– NERO (1997-2013), pavilion olandez
– MERCUR 308 (2013-prezent), pavilion romanesc
Impingatorul MERCUR 308 la Galati – fotografii: Cristian Gregoretti
Impingatorul NERO a ajuns in Romania in februarie 2006, fiind cumparat de catre Touax Rom. A ajuns in tara la remorca, pe mare, din Olanda, fiind adus de catre un remorcher maritim olandez, deoarece latimea nu ii permitea sa treaca de ecluzele de pe Main.
In Romania a continuat sa fie folosit cu numele NERO, ramanand sub pavilion olandez.
In cursul anului 2011, impingatorul NERO a fost inchiriat Navrom Galati.
Spre sfarsitul anului 2012 Navrom a cumparat acest impingator de la Touax Rom.
A stat o scurta perioada la Chiciu Mic. Pe 13.12.2012, a fost adus, impreuna cu impingatorul GIURGIU 23, de catre FILIASI 13, la Navrom Shipyard Galati.
Aici a intrat intr-un proces de modernizare: i-au fost inlocuite doua dintre cele trei motoare cu unele noi, Cummins KTA 38M2, a cate 1.200 CP fiecare, fiind inlocuite si reductoarele-inversoare aferente cu unele noi.
A avut in dotare si carme pentru mars inapoi insa odata cu modernizarea s-a renuntat la ele din pacate…la fel ca si la alte sisteme tehnice germane de care nava dispunea din constructie.
La finalizarea lucrarilor de modernizare a fost vopsit in culorile specifice Navrom Galati, corpul in rosu, iar suprastructura in alb. Numele i-a fost in MERCUR 308, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel romanesc.
In vara anului 2016 i-a fost inlocuit si cel de-al treilea motor, cu unul nou, CAT C32 de 1.200 CP. De asemenea a fost inlocuit si reductor-inversorul aferent cu unul nou, Masson ZF MMW 5200.
Desi oficial este cel mai vechi impingator din flota Navrom Galati, este probabil si cel mai bun!
Este folosit pe toate sectoarele Dunarii.
Impingatorul MERCUR 308 la Galati – fotografii: Paul Ionescu
Cateve caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 35 m, latime: 13 m, pescaj: 1,65 m
– deplasament: 180 t
– ENI: 02321831
– MMSI: 264163163
– Call sign: YP3163
– propulsia originala era asigurata de 3 motoare MaK 6 MU 282 AK a cate 1.200 CP fiecare / doua dintre acestea au fost inlocuite in 2013 cu 2 motoare noi, Cummins KTA 38M2, a cate 1.200 CP fiecare, cel de-al treilea fiind inlocuit in 2016 cu un motor CAT C32 de 1.200 CP
– transmisie: reductoare-inversoare; doua au fost inlocuite in 2013, cel de-al treilea fiind inlocuit in 2016 cu unul nou, Masson ZF MMW 5200
– info nava: Cristian Gregoretti, Dan iordachescu
Impingatorul MERCUR 308 – foto: Mihajlo Dondur
Impingatorul MERCUR 308, 22.04.2018 – foto: Liviu Stef
Impingatorul MERCUR 308, ecluza Cernavoda, 25.08.2016 – sursa youtube / cargokill
Ultimele Comentarii