Mineralierele VULCAN,TIRGU NEAMT si TIRGU LAPUS in conservare la Agigea, 1998 – foto: Cosma Marian (identificare locatie foto – Neagu Daniel)
Mineralierele VULCAN si TIRGU NEAMT in conservare la Agigea, 1998 – foto: Cosma Marian (identificare locatie foto – Neagu Daniel)
Mineralierul TIRGU NEAMT (1978-2015)
A fost construit la Santierul Naval Galati, numar de santier 686, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii iunie 1978.
A facut parte dintr-o serie de 8 astfel de nave, avand drept cap de serie pe PIONIERUL, serie construita la Galati intre 1977 si 1979. La acest tip de nava s-a optat pentru corpul de nava folosit la o serie construita pentru India, tot la SN Galati, intre 1973-1975.
Castelul a fost putin modificat fata de navele indiene, iar cranicile eliminate.
TIRGU NEAMT a fost transferat la Petromin Constanta din 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
Incepand cu 1993 a fost inchiriat initial Alexandros Dyron SA Constanta, apoi Ronav Group srl Constanta, impreuna cu alte 8 nave din patrimoniul Petromin.
Ce legatura exista intre Alexandros Dyron SA Constanta si Ronav Group srl Constanta e greu de spus; cert este ca, in Registrul Comertului, ambele figurau la aceeasi adresa: Str. Granicerului 8 C, Constanta.
In timp s-a derulat “scenariul clasic”, atat de cunoscut in randul acestor “companii private” de shipping: echipaje neplatite, datorii , etc, etc.
Pe 14.09.1997 Petromin a retras toate navele din contractul cu Ronav Group srl. Motivul principal era legat de neplata chiriei pentru cele 9 nave (valoarea chiriilor restante se ridica la peste 1 milion USD) si restantele la achitarea salariilor navigatorilor ( in mai 1997, numai pentru TIRGU SECUIESC, restantele salariale se ridicau la 60.000 USD).
Singura modificare adusa navei a fost reprezentata de adaugarea celor 2 macarale, undeva prin 1995-1996.( aceesi modificare s-a regasit si pe nava sora – TIRGU LAPUS, operata de catre aceesi companie in anii ’90)
In urma Alexandros Dyron SA a ramas o “gaura” la Bancorex de 417.741 USD, iar in urma Ronav Group srl o alta “gaura” de 381.200 USD, conform listei publicate de catre AVAS: http://www.aaas.gov.ro/upload/Debitori%20Bancorex.pdf . Bani care nu au fost si nu vor mai fi recuperati niciodata, pt ca asta e Romania!
Mineralierul LADY BANA (ex TIRGU NEAMT) la Constanta, 16.10.2007 – foto: Cristian Gregoretti
Mineralierele VULCAN, TIRGU NEAMT si TIRGU LAPUS au fost retrase la Agigea, in dana tripla, unul langa altul.
In aprilie 1999, mineralierul TIRGU NEAMT a fost executat silit, impreuna cu mineralierul TIRGU LAPUS, in contul unor datorii pe care Petromin le avea catre Rolinav Sea Star Constanta.
A fost ajudecat pentru o suma infima, 295.000 USD, de catre Lifetech Trading ltd din Cipru. Numele i-a fost schimbat in DER ASSY, pavilionul arborat fiind cel maltez.
In martie 2000 a fost vandut IMMS (International Maritime & Marine Service), filiala din Marea Britanie. Numele i-a fost schimbat in LADY BANA, pavilionul arborat ramanand cel maltez. Operarea sa a revenit Metkar Shipping & Trading Constanta. corpul mineralierului a fost vopsit in negru, suprastructura in alb, iar cosul in verde, avand imprimat pe el acel trifoi alb.
Incepand cu luna mai 2003 a arborat pavilionul panamez.
Mineralierele LADY BANA (ex TIRGU NEAMT) si CELMERA 1 (ex TIRGU SECUIESC) la Constanta, 6.11.2008 – fotografii: Adrian Vilcu
In august 2010 i-a fost schimbat numele in PRINCESS JUANA K, pavilionul arborat ramanand cel panamez, iar operarea sa revenind tot Metkar Shipping & Trading Constanta.
A navigat pana in mai 2015, cand, dupa 37 de ani de activitate, a fost vandut la fier vechi. A efectuat un ultim voiaj de la Constanta la Aliaga / Turcia, unde a ajuns pe data de 10.05.2015. A stat la ancora, in rada, pana pe 14.05.2015, cand a fost scos pe uscat, fiind apoi dezmembrat.
La acea vreme era ultima nava din serie inca activa …
Mineralierul LADY BANA (ex TIRGU NEAMT) la Constanta, 13.01.2009 – foto: Adrian Vilcu
Cateva caracteristici ale mineralierului:
– Lungime: 145,11 m, latime: 20,99 m, pescaj: 10,14 m
– IMO: 7806881
– Call sign: YQHG
– 18.295 tdw/ 10.394 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, fabricat la Zaklady Przemyslu Metalowego “H. Cegielski” S.A. – Poznan, model 6RD68, ce dezvolta 7.200 CP
– viteza maxima: 15 Nd
– bunker: 2.107 tone
– 3 diesel generatoare a cate 440 KW, 400V 50 HZ CA fiecare
– 4 magazii / 4 guri magazii
– nave surori: PIONIERUL, TIRGU OCNA, TIRGU SECUIESC, TIRGU BUJOR, TIRGU FRUMOS, TIRGU LAPUS, TIRGU TROTUS
PRINCESS JUANA K (ex TIRGU NEAMT), comanda, 2011 – foto: www.shipspotting.com /Bordanc Vlad Adrian
PRINCESS JUANA K (ex TIRGU NEAMT), Syros Island, Grecia, 28.03.2015 – foto: www.shipspotting.com /Django
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Ultimele Comentarii