Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul ISACCEA 2 in parcul rece de la Chiciu Mic, 1.10.2008 – fotografie realizata de pe ceea ce mai ramasese din epava navei de pasageri MOGOSOAIA – foto: Cristian Gregoretti

Impingatorul ISACCEA 2 (1990-2011)

A fost construit la santierul Naval Oltenita in 1990, pentru Navrom Galati.
Acest proiect s-a nascut la jumatatea anilor ’80, dorindu-se realizarea unui impingator care sa poata transporta cat mai multa marfa intr-un convoi de barje. Daca pe hartie, teoretic, acest tip de nava ar fi trebuit sa propulseze un convoi de 18.000 tone, realitatea a fost cu totul alta: a rezultat un impingator greoi, propulsat de niste motoare care consumau enorm.
In putinii ani de functionare, am avut ocazia sa le vad navigand de la Mahmudia catre combinatul din Galati: imi amintesc si acum zgomotul mare facut de cele 3 motoare (atunci cand functionau toate), care se auzea de departe, viteza mica cu care se deplasau in amonte, precum si valurile mari din pupa.
Desi se dorea constructia initiala a 7 astfel de nave, in realitate au fost construite doar 4, intre anii 1987-1996, iar dintre acestea, pentru ultimele doua s-au gasit cu greu cumparatori.
A fost folosit destul de putin, mai mult pe Dunarea de Jos sau pe Canalul Dunare-Marea Neagra, la transportul minereului de fier sau a calcarului pentru Combinatul Siderurgic Galati.
Dupa 1991-1992 a fost folosit din ce in ce mai putin.
In 1999 a fost retras alaturi de alte nave ale Navrom, odata cu izbucnirea razboiului din Yugoslavia. Acesta nave au fost ancorate mai intai pe malul drept al Dunarii, in dreptul portului Docuri. Apoi au fost mutate in parcul de rece de la Chiciu Mic, intre Galati si Braila.
ISACCEA 2 avea sa stea in parcul rece vreme de 12 ani! In decembrie 2011 a fost vandut la fier vechi; a fost scos din parcul rece, atasat la un convoi de barje cu destinatia Constanta. A fost dezmembrat la Tomini Trading Constanta la inceputul anului 2012.

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 35,65 m, latime: 17 m, pescaj: 1,93 m
– propulsia era asigurata de 3 motoare licenta Alco, model 8R251-FMA, a cate 1.600 CP fiecare
– Transmisie: reductor-inversor SWVG-40
– prevazute cu 6 vinciuri pentru legare la barje pe prova
– echipaj: 14
– nave surori: ISACCEA 1, SIDEX 1 (ex ISACCEA 3), GOLIAT (ex TAURUS, ex ISACCEA 4)