Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

COROMANDEL (ex ARGES) la Rio Grande/Brazilia in 2004 – foto: www.shipspotting.com / Marcelo Vieira

Petrolierul ARGES (construit 1992)

Constructia sa (nr.800) a inceput la Santierul Naval Galati in iunie 1987. A fost lansat la apa in decembrie 1988, fiind finalizat in cursul lunii noiembrie 1992, cand a fost livrat Petromin Constanta.
A fost una dintre cele 12 nave (7 petroliere si 5 mineraliere) pe care Petromin avea sa le foloseasca in asocierea cu grecii de la Ermis Maritime Corporation (in spatele careia se afla Giannis Alafouzos), asociere care s-a sfarsit la fel de prost ca si cea incheiata cu norvegienii de la AS Klaveness Chartering Oslo.
La data de 12.03.1991 a fost semnat contractul de constituire a societatii mixte Minerva Shipping Company, prin asocierea Petromin cu grecii de la Ermis Maritime Corporation. Scopul acestei asocieri era exploatarea in comun a celor 12 nave.
Grecii se angajasera sa obtina finantarea pentru reparatiile/ retehnologizarea navelor. In contractul de asociere era stipulat faptul ca plata creditelor ce urmau a fi contractate va fi facuta din fondurile obtinute din exploatarea navelor si in nici un caz din fondurile Ermis Maritime.
In plus, noua companie Minerva Shipping urma sa plateasca o taxa de management de 500 USD/nava/zi catre Ermis Maritime!
Ulterior aveau sa fie infiintate companii detinatoare de unica nava in Malta.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

NAUTICA MUAR (ex ARGES) la Kota Kinabalu, 8.02.2009 – foto: www.shipspotting.com / Timbo 2

Petrolierul ARGES nu a apucat sa efectueze nici un voiaj sub pavilion romanesc: in noiembrie 1992, ajungea la Third Petromin Shipping Malta. Numele i-a fost schimbat in TOMIS NORTH, pavilionul arborat fiind cel al Bahamas.
Minerva Shipping a estimat dupa transferul navelor un necesar intre 39 si 65 milioane USD pentru reparatiile/retehnologizarea navelor, ce urmau sa se faca la santiere navale din Grecia. Grecii au contractat un credit in valoare de 50,5 milioane USD la o banca din Germania, garantat cu ipotecarea navelor.
In realitate nu toata aceasta suma a fost utilizata pentru scopul initial al creditului. Ca si in alte cazuri, valoarea raportata a reparatiilor aparent prestate in santierele din Grecia a fost mult umflata, mare parte din bani evaporandu-se in buzunarul conducerii mixte greco-romane.
Iar petrolierul ARGES nu necesita nici o reparatie, fiind nou-nout la data transferului in cadrul noii companii.
La sfarsitul anului 1993, o comisie de ancheta a fost constituita la Bucuresti pentru a analiza situatia din flota romana.
Raportul final inaintat de catre comisie premierului Nicolae Vacaroiu in mai 1994 aducea acuze grave fostului premier Petre Roman, fostului ministru al transporturilor – Traian Basescu, directorului Petromin – Calin Marinescu, precum si a altor membri ai conducerii Petromin care parafasera aceasta asociere. Acuzele aduse faceau referire la “abuz in serviciu, fals si uz de fals, contrabanda, exporturi ilegale si folosirea ilegala a bugetului societatii”.
Afacerea Minerva avea devina subiectul unui dosar penal conform caruia Petromin ar fi fost prejudiciata in urma acestei afaceri cu 100,5 milioane USD. Dupa ani de tergiversari, toti inculpatii au fost achitati! Din nou, niciun vinovat, nimeni care sa plateasca! Aceeasi penibila justitie din Romania, controlata politic si in acele vremuri, ca si in prezent.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

NAUTICA MUAR (ex ARGES) in 2013, in timpul operatiunilor de conversie in FSU / Numele original este inca vizibil sub straturile de vopsea –  foto: Kith Marine&Engineering Sdn Bhd

Petrolierul TOMIS NORTH a fost vandut in decembrie 2000 Capital Queen International din Hong Kong. Numele i-a fost schimbat in COROMANDEL, pavilionul arborat fiind cel al Hong Kong.
In mai 2007 a fost vandut E.A. Technique M BHD din Malaezia. Numele i-a fost schimbat in NAUTICA MUAR, pavilionul arborat fiind cel malaezian.
A fost folosit ca si tanc petrolier pana la finalul anului 2012, fiind apoi transformat in FSU (Floating Storage Unit) la MMHE Shipyard – Pasir Gudang din Malaezia. A redevenit operational in cursul lunii septembrie 2013.
A trecut printr-o reparatie capitala/modernizare in cursul anului 2017. Conform proprietarului navei, s-au facut investitii de aproximativ 22 milioane USD in echipamentele de pe nava.
In prezent (2020) isi desfasoara activitatea in zona INDO – Riau Archipelago (Bentara SK315 field offshore Bintulu).

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

NAUTICA MUAR (ex ARGES) in 2014 –  foto: Nadi Marine Diving & ROV Division

Cateva detalii ale petrolierului
– Lungime: 190 m, latime: 28 m, pescaj: 12 m
– IMO: 8601848
– 39.768 tdw / 24.248 Gt
– propulsat de un motor fabricat la AO Bryanskiy Mashinostroitelnyy Zavod (BMZ) – Bryansk , licenta B&W, model 6DKRN60/195, motor ce dezvolta 11.400 CP.
– viteza maxima: 14 Nd
– bunker: 1.339 tone
– 6 diesel generatoare: 4 x 640 KW, 400V 50 HZ CA , 1 x 120 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 56 KW, 400V 50 HZ CA
– dispunea de 19 tancuri care puteau stoca in total 45.461 metri cubi petrol
– incarcarea/descarcarea se facea cu ajutorul a 4 pompe cu un debit de 700 metri cubi/ora
– echipat cu 2 bigi a cate 10t SWL fiecare
– nave surori: BUSTENARI, BUCSANI, BRAZI, CIMPINA, TICLENI, IANCA, NAVODARI, BOGDANESTI, BERCA, CALINESTI, DIAMANT

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

NAUTICA MUAR (ex ARGES) in 2014 – mtcgroup.n.my

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

NAUTICA MUAR (ex ARGES) in 2016 – http://roughneckatwork.blogspot.com/



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .