Impingatorul GEORGE la Constanta, septembrie 2015 – foto: Jan Husca
Impingatorul GEORGE
A fost construit in 1974 la Plocka Stocznia Rzeczna, Plock, Polonia.
A fost unul dintre multele impingatoare tip Bizon, construite in Polonia. Toate purtau numele BIZON, urmat de litera O si un numar.
Nu am reusit sa gasesc numarul purtat de catre acest impingator.
Initial a activat pentru PP Zegluga, Wroklaw / Polonia.
In 1994 a fost vandut in Belgia, noul proprietar fiind B. Wildschut, Anvers. Numele i-a fost schimbat in BOB, pavilion arborat fiind schimbat cu cel belgian. Vechile motoare au fost inlocuite cu 2 motoare GM, a cate 235 CP fiecare.
In 2005 a fost vandut Swets Trading BV, Zwijndrecht, tot din Belgia.
Impingatorul GEORGE la Constanta, 19.01.2016 – foto: Jan Husca
In prima jumatate a anului 2007 a fost vandut S.C.Tegemio Prod srl Braila. A ajuns in Romania in cursul lunii iulie 2007. Numele i-a fost schimbat in GEORGE, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel romanesc.
La sosirea in Romania avea corpul vopsit in negru, iar suprastructura in alb-rosu.
Ulterior a fost vandut S.C. Tehoad Trans srl Braila.
A activat mai multi ani in portul Constanta.
Dupa intrarea in insolventa a S.C. Tehoad Trans srl Braila a fost vandut Foxnav srl Braila.
In martie 2015 a fost remotorizat, vechile motoare fiind inlocuite cu unele noi, Caterpillar.
In a doua parte a anului 2016 a fost revopsit, corpul in rosu, suprastructura in alb.
In prezent este folosit pe Dunarea de Jos.
Impingatorul GEORGE la Galati, 20.06.2019 – foto: Cristian Gregoretti
Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 20,82 m, latime: 8,20 m, pescaj maxim: 1,3 m
– deplasament maxim: 152 t
– ENI: 46000486
– MMSI: 264162569
– Call Sign: YP2569
– propulsia originala era asigurata de 2 motoare SKL, model 6NVD26, a cate 200 CP fiecare, fabricate in RDG / acestea au fost inlocuite cu doua motoare GM, a cate 235 CP fiecare, in 1994, dupa vanzarea in Belgia / in 2015, si aceste motoare au fost inlocuite cu 2 motoare noi Caterpillar, a cate 440 CP fiecare (furnizate de S.C. Diesel Mecanica Constanta)
– reductoare-inversoare / inlocuite in 1994, dupa vanzarea in Belgia / inlocuite, din nou, cu ocazia modernizarii din 2015
– 2 elice cu pas fix, 4 pale, fabricate din otel
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– dotat initial cu 3 diesel generatoare tip ZE 266/53 a cate 25 KW, 380 V , 50 HZ CA / inlocuite ulterior
– prevazut cu 2 vinciuri pentru legare la barje pe prova
– info nava: Cristian Gregoretti, https://www.debinnenvaart.nl/
Ultimele Comentarii