Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

CIBIN in reparatii la Navrom Shipyard Cernavoda – 26.05.2013 – foto: shipphoto.nl/ Ben van der Westen

Bacul CIBIN

A fost construit in anul 1966 la Santierul Naval Oltenita pentru Navrom Galati.
Facea parte din categoria asa numitelor “bacuri mici”, de 25 tone.
A fost la Galati pe relatia Galati-Grindu (in anii ’70), Galati- Plaja Cocuta (anii ’70 – inceputul anilor ’80), precum si la tranferul autoturismelor si pasagerilor intre punctul Trecere Bac Galati si comuna 23 August (Zaclau) in anii ’80.
Dupa aparitia noilor bacuri mici (Talisoara si Poienari) a inceput sa fie folosit din ce in ce mai putin.
In septembrie 1989, dupa tragicul accident al navei de pasageri MOGOSOAIA, a fost folosit, impreuna cu bacurile TALISOARA 1 si TALISOARA 2, la transportul cadavrelor recuperate dupa ranfluarea navei, pana la morga improvizata in portul Docuri.
Dupa 1990 nu l-am mai vazut pentru o buna perioada de timp.
A fost ulterior transformat in bac atelier. L-am revazut in 2007, la Galati. Cabinele au fost modificate, iar motoarele schimbate.
Isi desfasoara activitatea in portul Constanta Sud-Agigea.

Cateva informatii despre bac:
– lungime: 23,5 m, latime: 11 m, pescaj maxim: 1,2 m
– ENI: 46000556
– MMSI: 264163194
– Call Sign: YP3194
– propulsia originala era asigurata de 2 motoare SKL 4NVD 26 a cate 120 CP fiecare / acestea au fost inlocuite undeva dupa 2000 (nu cunosc noul tip de motoare care echipeaza nava in prezent)
– 2 elice pas fix

Contributors