Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Grup de impingatore stationate la Giurgiu, printre care si CURTICI, 1988 – © Studiourile Buftea

Impingatorul CURTICI (1978-2010)

A fost construit in 1978 la Santierul Naval Oltenita, pentru Navrom Giurgiu.
L-am vazut navigand doar o singura data, in zona Galati, in prima jumatate a anilor ’80.
Din a doua jumatate a anilor ’80 a fost retras la Giurgiu, din motive pe care nu le cunosc.
Dupa reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviala Navrom din 1991, a ramas in patrimoniul Giurgiu Nav, fara insa a mai fi folosit.
Din anii ’90 a fost retras pe Canalul Plantelor la Giurgiu.
Acolo s-a degradat, odata cu trecerea anilor, alaturi de alte nave scoase din uz, fiind totodata descompletat de piese si echipamente folosite pentru a mentine functionale alte impingatoare…
A sfarsit alaturi de majoritatea epavelor de pe Canalul Plantelor, care au fost dezmembrate chiar acolo, in 2010.

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,48 m, latime: 11,15 m, pescaj maxim: 2 m
– propulsia era asigurata de doua motoare, licenta Sulzer, model 6LDSR28, fabricate la ICM Resita, a cate 1.200 CP fiecare
– transmisie: reductor/inversor RENK , licenta Germania, fabricat la ICM Resita
– doua elice cu pas fix, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat cu 2 diesel-generatoare a cate 104 KW, 380 V, 50 Hz CA si 1 x 35 KW, 380 V, 50 Hz
– bunker combustibil: 117 t
– dotat cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, plus inca 2 vinciuri la pupa (in spatele cabinelor), actionate manual, fabricate la IMN Galati