Cargoul GORGOVA in Suedia, 20.04.1989 – foto: www.commendor.org / MAREUD (pagina nu mai exista in prezent)
Cargoul GORGOVA (1980-2009)
A fost construit la Santierul Naval Galati, numar de santier 702, fiind livrat ICE Navlomar in cursul lunii decembrie 1980.
Ca si restul navelor din flota Navlomar, avea corpul vopsit in rosu, suprastructura in alb, iar cosul in rosu.
In cursul anului 1992, in urma reorganizarii ICE navlomar, cargoul GORGOVA ajunge in proprietatea SC Uzin Export Import SA.
In august 1995 SC Uzin Export Import SA a inchiriat (contracte de bare-boat) cele 7 nave pe care le avea in proprietate catre Navrom Constanta.
La randul ei, Navrom Constanta avea sa subinchirieze imediat cele 7 cargouri care Self Invest Maritime Constanta, patronata de catre Mircea Mihail. Exact la aceeasi data Navrom avea sa inchirieze, in contract de bare-boat, catre aceeasi Self Invest Maritime 4 cargouri (probabil cele mai bune pe care le avea in patrimoniu): PANCIU, DRAGASANI, COTNARI si FOCSANI.
Si asta in conditiile in care Self Invest Maritime avea un capital social de numai 100.000 lei vechi!
Self Invest a apelat la un credit initial in valoare de 4,9 milioane USD, luat de la Bancorex si garantat (culmea) prin ipotecarea cargourilor REGHIN si CIMPIA TURZII care apartineau Navrom.
La inceputul lui ianuarie 1997, Self Invest Maritime avea sa cumpere cele 7 cargouri de la SC Uzin Import Export, uzand de alte credite luate de la Bancorex, garantate cu ipotecarea navelor.
Inca de la preluarea navelor in contract de inchiriere, pentru echipajele acestora a inceput calvarul: salarii neplatite cu lunile, aprovizionarea navelor cu piese de schimb, alimente si combustibil se facea cu foarte mare intarziere, taxele portuare nu erau platite…
Navele au ajuns, rand pe rand, sa fie arestate in diverse porturi ale lumii, fiind efectiv abandonate, cu tot cu echipaj, de catre Self Invest Maritime.
Cei 211 marinari de pe cele 7 cargouri nu si-au mai vazut niciodata restantele salariale, care in ianuarie 1997 se ridicau la peste 1,2 milioane USD.
In dosarul “Self Invest” au fost anchetati, printre altii, Mircea Mihail – patron Self Invest si Manea Ghiocel, directorul Navrom, cu al carui larg concurs au ajuns acele nave in patrimoniul Self Invest. Condamnati initial la 2 de inchisoare ani cu suspendare (Mircea Mihail), si respectiv 6 ani si 8 luni de inchisoare cu executare (Manea Ghiocel), aveau sa fie ulterior achitati de catre instante…. Penibila justitie din Romania!
In urma Self Invest srl a ramas si pana in ziua de azi o “gaura” la Bancorex de 7,6 milioane USD, conform listei publicate de catre AVAS: http://www.aaas.gov.ro/upload/Debitori%20Bancorex.pdf.
Bani care nu au mai fost si nu vor mai fi recuperati niciodata. AVAS a taraganat ani de zile executarea datornicilor, intre timp toate acele “companii” datornice fiind radiate… Dar poate ca asta s-a si dorit!
Cargoul DILAY (ex GORGOVA), 3.08.2004 – foto: www.shipspotting.com / Rafael Martinez Bescos
Revenind la cargoul GORGOVA, acesta avea sa fie arestat la Las Palmas/Insulele Canare in cursul anului 1997 in contul datoriilor acumulate de catre Self Invest si a restantelor salariale fata de echipaj.
Cargoul GORGOVA avea sa ramana acolo, abandonat de catre proprietarul sau, pana in ianuarie 1998, cand a fost executat silit, fiind adjudecat de catre grecii de la Transbulk Management Inc.
Numele i-a fost schimbat in TUCAN, pavilionul arborat fiind chimbat cu cel al St. Vincent & Grenadines.
Din decembrie 1999 i-a fost schimbat numele in DILAY, ramanad sub acelasi pavilion.
In prima parte a anului 2004 i-au fost eliminate cele 4 cranice.
In aprilie 2006 a fost vandut libanezilor de la Consolidated Bulk. Numele i-a fost schimbat in HUMMER, pavilionul arborat ramanad cel al St. Vincent & Grenadines.
A navigat pana in vara anului 2009, cand a fost vandut la fier vechi, pentru 905.000 USD. A efectuat un ultim voiaj, cu destinatia Alang/India, unde a ajuns pe 24.08.2008, fiind apoi dezmembrat.
Cargoul HUMMER (ex GORGOVA) tranzitand Bosforul, 28.06.2007 – foto: Henk Kouwenhoven
Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 130,78 m, latime: 17,70 m, pescaj: 8,10 m
– IMO: 7942439
– Call sign: YQIZ
– 8.850 tdw/ 6.127 Gt
– propulsia: un motor fabricat la ICM Resita – licenta MAN, model 6L52/55A, motor ce dezvolta 6.000 CP; acesta antrena o elice cu pas variabil
– viteza maxima: 15 Nd
– bunker combustibil: 574 tone
– 4 diesel generatoare: 3 x 200 KW, 400 V, 50 HZ CA si 1 x 400 KW, 400 V, 50 HZ
– 4 magazii, 4 cranice a cate 5 t SWL fiecare
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Ultimele Comentarii