Impingatorul BORDUSANI 2 la Galati, 12.07.2014 – fotografii: Paul Ionescu

Impingatorul BORDUSANI 2 / DUNAV 9

A fost construit in 1981 la Santierul Naval Giurgiu pentru I.F.E.T. (Intreprinderea Forestiera de Exploatare si Transport) Constanta.
Incepand cu 1997 a ajuns in patrimoniul SC Tremula Nav SA Constanta, aparuta in urma reorganizarii I.F.E.T.
A continuat sa fie folosit pe sectoarele romanesti ale Dunarii.
In cursul anului 2008 a fost modernizat la Dunav srl Braila, fiindu-i inlocuite motoarele cu unele noi, a cate 350 CP fiecare.
A continuat sa fie folosit de catre Tremula Nav pana la sfarsitul anului 2017.
In 2018 a fost vandut Pronav Shipping srl Constanta. Numele i-a fost schimbat in DUNAV 9, nume care fusese purtat pana atunci de catre fostul remorcher DIMBOVITA. Probabil ca acest batran remorcher si-a gasit sfarsitul dupa 64 de ani!
Aceeasi firma detine si nava sora DUNAV 2 (ex CALARASI).

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul BORDUSANI 2 la Galati, 21.09.2015 – foto: Cristian Gregoretti

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 20,88 m, latime: 7,8 m, pescaj maxim: 1,5 m
– ENI: 46000144
– MMSI: 264163401
– Call Sign: YP3401
– propulsia originala era asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB836B, a cate 280 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August Bucuresti / acestea au fost inlocuite cu 2 motoare noi, a cate 350 CP fiecare, in 2008
– reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2008
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel
– bunker motorina: 17 tone
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– dotat cu 2 diesel generatoare tip D110-UTB a cate 28 KW, 380 V, 50 HZ CA / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2008
– prevazut cu 2 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati.