Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul BONDAR 95 la Constanta, 8.01.2018 – © Jan Husca

Impingatorul BONDAR 95

A fost construit la Christof Ruthof, Schiffswerft und Maschinenfabrik, Mainz-Kastel, Germania in 1962, numar de santier 1454, numele original fiind CROCODILE.
De-a lungul anilor a purtat urmatoarele nume/pavilioane:
– CROCODILE (1962-1974), pavilion german
– RICHARD-G SR (1974-1983), pavilion olandez
– HELENA JOHANNA (1983-1999), pavilion olandez
– BONDAR 95 (1999-2016), pavilion francez
– BONDAR 95 (2016-prezent), pavilion romanesc

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul BONDAR 95 la Braila, 5.11.2018 – © Cristian Munteanu

Impingatorul BONDAR 95 a ajuns in Romania in 2000, fiind operat de catre Touax Rom srl Constanta. Acesta apartinea companiei mama – Touax Group Franta, fiind inregistrat la Paris, pavilionul arborat fiind cel francez.
In Romania a continuat sa fie folosit cu numele BONDAR 95, ramanand sub pavilion francez.
Impingatorul trecuse printr-o reparatie capitala odata cu vanzarea sa in Franta, in 1999. Pana atunci avusese o cabina de comanda fixa, care a fost inlocuita cu una noua, montata in exteriorul cabinelor, catre prova, pe un sistem telescopic ce permite ridicarea acesteia la inaltimi mai mari, pentru o mai buna vizibilitate.
Cele doua motoare i-au fost inlocuite cu unele noi, Cummins, in cursul anului 2006.
Incepand cu anul 2014, impingatorul BONDAR 95 a fost inchiriat Trading Line srl Galati, pentru ca, in cursul anului 2016 sa fie vandut acestei companii. Pavilionul arborat a fost schimbat cu cel romanesc, impingatorul fiind inregistrat la Constanta.
Este folosit pe toate sectoarele Dunarii.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul BONDAR 95 la Galati, 1.11.2021 – © Cristian Gregoretti

Cateve caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 36 m, latime: 9,32 m, pescaj maxim: 1,80 m
– deplasament: 128 t
– ENI: 11875399
– MMSI: 264163346
– Call sign: YP3346
– propulsia originala era asigurata de 2 motoare Deutz a cate 630 CP fiecare / acestea au fost inlocuite cu 2 motoare noi, Cummins, a cate 910 CP fiecare

Contributors