Remorcherul REIS (ex BRAN) in Turcia, 2005 – foto: shipinform.org
Remorcherul maritim BRAN
A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 947, fiind livrat I.E.P Constanta, sectia Pilotaj si Nave Portuare, in cursul lunii iunie 1971.
Din 1992 a fost transferat la G.P.M.F. (Grup Pilotaj Maritim si Fluvial) Constanta, pentru ca, mai apoi, din 1998, sa ajunga in patrimoniul Coremar Constanta.
A continuat sa fie folosit la manevrele portuare din Constanta, Mangalia si Midia, pana in 2002, cand a fost vandut in Turcia, numele fiindu-i schimbat in MISTRAL III, pavilionul arborat fiind cel turcesc.
In 2005 a trecut printr-o reparatie capitala in Turcia, dupa ce fusese cumparat de catre Aras Salvage & Marine Construction Trading Co Ltd, Istanbul. Numele i-a fost schimbat in REIS, ramanand sub pavilion turcesc.
Din 2007 numele i-a fost schimbat in REIS 6.
In 2012 a fost vandut Galaktica Astrakhan din Rusia. Poarta acelasi nume si arboreaza pavilionul rusesc.
In 2021 a fost scos la vanzare pentru 5 milione de ruble.
Remorcherul REIS 6 (ex BRAN) la Astrakhan/Rusia, 10.12.2016 – foto: fleetphoto.ru / Astrahanec
Caracteristici remorcher:
– Lungime 29,26 m, latime 8,32 m, pescaj 3,29 m.
– 305 tdw / 194 Gt
– IMO: 7613375
– propulsia este asigurata de 2 motoare diesel in 2 timpi, tip RUSKIY DIESEL LENINGRAD fabricatie ex URSS, model 6D30/50-4, 600 CP fiecare; functionau la turatii constante, stabilite de constructor; in cazul de fata turatia era de 350 rpm
– cele 2 motoare erau cuplate la unitatile hidraulice de comanda a pasului elicelor (masinile de pas) prin intermediul a doua axe, sprijinite de doua lagare de impingere, lubrificate cu ulei
– elice pas variabil din aliaj, in duza mobila
– bunker combustibil: 38 t
– viteza: 10 Nd
– dotat cu doua diesel generatore: 1 x D110 UTB Brasov de 35 KW, 380 V, 50 HZ; al doilea generator, cunoscut si sub denumirea de Geax, este unul antrenat de arborele (axul) intermediar dintre motorul principal tribord si unitatea hidraulica de comanda a pasului elicei Tb (masina de pas) prin intermediul a 5 curele trapezoidale; Pe perioada marsului sau manevrei in port, se decupleaza diesel generatorul D110 si se trece pe generatorul antrenat de acest arbore (ax).
– diesel generatorul principal (cel de 35 KW) a fost inlocuit cu unul de 59 KW, actionat de un motor 6Ch12/14
– dotat cu o motopompa FI-FI tip TORPEDO fabricata in ex Yugoslavia
– Bolard pull 15 t
– nave surori: HUEDIN, PELES, DOCHER I, CISNADIE, MEDIAS, GRINDU, ADAMCLISI, CIMPENI, VADENI, SMIRDAN, LAINICI, CAREI
Ultimele Comentarii