Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul DANUBE BEAUTY (ex BOCSA 2) la Giurgiu, iulie 2018 – © Florin Aftene

Impingatorul BOCSA 2 / DANUBE BEAUTY

A fost construit in 1985 la Santierul Naval Giurgiu pentru Giurgiu Nav.
A fost folosit pe toate sectoarele Dunarii pana la inceputul anilor 2000.
In 2005 a fost vandut North Star Shipping Constanta. Numele i-a fost schimbat in DANUBE BEAUTY.
A continuat sa fie folosit pe toate sectoarele Dunarii.
Impingatorul ar fi trebuit modernizat inca din 2007, conform Hotararii de Guvern privind modernizarea flotei fluviale, hotarare elaborata in 2005, insa acest lucru nu s-a intamplat.
Din 2014 apartine ADM (Archer Daniels Midland) Romania, in urma achizitiei North Star Shipping de catre aceasta.
Impingatorul DANUBE BEAUTY a fost adus in cursul anului 2014 la Shipyard ATG Giurgiu. A intrat intr-un amplu proces de modernizare, fiindu-i inlocuite vechile motoare cu unele noi, Cummins, inlocuite echipamentele de navigatie, reamenajate interioarele, dupa un proiect asemanator celui de la Navrom Galati – MERCUR, Clasa 200.
De asemenea, s-a inlocuit sistemul hidraulic ce permitea escamotarea comenzii, aflat sub cabina de comanda, cu unul nou (doua brate metalice, actionate hidraulic, de care este atasata cabina de comanda si care permit ridicarea acestei la o inaltime mai mare, pentru o mai buna vizibilitate).
A trecut printr-o reparatie capitala / modernizare la Shipyard ATG Giurgiu in 2014. I-au fost inlocuite motoarele, sistemul de ridicare timonerie, echipamentele de navigatie, reamenajate interioarele.
Corpul impingatorului a fost vopsit in verde, iar suprastructura in alb.
In prezent (2023) este folosit pe toate sectoarele Dunarii.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul DANUBE BEAUTY (ex BOCSA 2) cu un convoi de barje la Galati, 24.08.2022 – © Cristian Gregoretti

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 34,66 m, latime: 10,09 m, pescaj maxim: 1,79 m
– ENI: 46000250
– MMSI: 264162228
– Call sign: YP2228
– propulsia originala (pana in 2014): doua motoare licenta ALCO, model 6R 251 FMA, fabricate la ICM Resita, a cate 890 CP fiecare
– remotorizat in 2014 cu doua motoare Cummins, a cate 1.318 CP fiecare
– transmisie: reductoare/inversoare RENK , licenta Germania, fabricate la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2014
– doua elice cu pas fix, 4 pale, fabricate din otel
– 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate doua pe fiecare elice
– echipat initial cu 3 diesel-generatoare a cate 75 KVA, 380 V, 50 Hz CA fiecare / acestea au fost inlocuite cu 3 diesel-generatoare noi, B&N Motoren, furnizate de catrea Watermota Romania: 2 x 110 KVA, 400 V, 50 Hz CA fiecare, respectiv 1 x 50 KVA, 400 V, 50 Hz
– bunker combustibil: 93 metri cubi
– prevazut cu 4 vinciuri pentru legare la barje pe prova, plus inca un vinci, la pupa (intre barca de salvare si vinciurile ancorelor), actionate manual, fabricate la IMN Galati.

Actualizări pagină :

– 4 Septembrie 2023 – Cristian Gregoretti– actualizare informatii nave si introdus fotografie noua

– 14 Iulie 2019 – Cristian Gregoretti  – Pagină creată

Contributors