Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul AMARADIA la Galati, 12.06.2010 – foto: Cristian Gregoretti

Impingatorul AMARADIA

A fost construit la Santierul Naval Giurgiu, fiind livrat Navrom Giurgiu in cursul lunii iulie 1978.
A fost folosit la manevrele portuare din zona Giurgiu.
Dupa reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviala Navrom din 1991 (HG 19/1991), a ajuns in patrimoniul Giurgiu Nav.
A fost vandut Shellharbour Operations SA Bucuresti in 2005.
Impingatorul a continuat sa fie folosit la manevrele portuare din Constanta.
In cea de-a doua jumatate a anului 2014, impingatorul AMARADIA a fost adus la Navrom Shipyard Cernavoda pentru a fi reparat/modernizat. In iulie 2015 se afla acolo si se lucra inca la el: fusesera inlocuite multe din tablele corpului impingatorului si se lucra la suprastructura.
Ulterior a fost abandonat acolo. A ramas ani de zile in bazinul Navrom Shipyard Cernavoda.
A fost adus in componenta unui convoi de barje la Galati, la inceputul lunii august 2022, fiind apoi dus de catre ROVINARI 18 la Navrom Shipyard Galati, unde a fost ridicat pe doc.
Pare sa apartina Navrom Galati in prezent. Ramane de vazut ce se va intampla in viitor cu el.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul AMARADIA in reparatii la Navrom Shipyard Cernavoda, 8.10.2014 – foto: https://www.binnenschifferforum.de / Reinier D.

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 20,86 m, latime: 7,78 m, pescaj maxim: 1,5 m
– propulsia originala era asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB836B, a cate 280 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August Bucuresti
– reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita
– 2 elice cu pas fix, fabricate din otel.
– bunker motorina: 17 tone
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– dotat cu 2 diesel generatoare tip D110-UTB a cate 30 KW, 380 V , 50 HZ CA
– prevazut cu 2 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati.