Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul AMARADIA la Galati, 12.06.2010 – foto: Cristian Gregoretti

Impingatorul AMARADIA

A fost construit la Santierul Naval Giurgiu, fiind livrat Navrom Giurgiu in cursul lunii iulie 1978.
A fost folosit la manevrele portuare din zona Giurgiu.
Dupa reorganizarea Intreprinderii de Navigatie Fluviala Navrom din 1991 (HG 19/1991), a ajuns in patrimoniul Giurgiu Nav.
A fost vandut Shellharbour Operations SA Bucuresti in 2005.
Impingatorul a continuat sa fie folosit la manevrele portuare din Constanta.
In cea de-a doua jumatate a anului 2014, impingatorul AMARADIA a fost adus la Navrom Shipyard Cernavoda pentru a fi reparat/modernizat. In iulie 2015 se afla acolo si se lucra inca la el: fusesera inlocuite multe din tablele corpului impingatorului si se lucra la suprastructura.
Ulterior a fost abandonat acolo. A ramas ani de zile in bazinul Navrom Shipyard Cernavoda.
A fost adus in componenta unui convoi de barje la Galati, la inceputul lunii august 2022, fiind apoi dus de catre ROVINARI 18 la Navrom Shipyard Galati, unde a fost ridicat pe doc.
A intrat intr-un amplu proces de modernizare, fiindu-i reconstruita suprastructura, inlocuite motoarele si echipamentele de navigatie.
Corpul i-a fost vopsit in rosu, iar suprastructura in alb.
In prezent apartine Navrom Galati (de fapt TTS Porturi Fluviale, din care Navrom face parte).
La data de 26.05.2023, dupa finalizarea operatiunilor de reconstructie/modernizare, a fost preluat de catre impingatorul AGAPIA, ce apartine, de asemenea, TTS Porturi Fluviale, urmand a reintra in exploatare la Braila.

P.S. Multumesc, pe aceasta cale, doamnei Monica Moise, Marketing Manager in cadrul Watermota srl pentru amabilitatea cu care ne-a furnizat informatiile referitoare la echipamentele (motoarizarea) folosite pentru modernizarea impingatorului.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul AMARADIA in reparatii la Navrom Shipyard Cernavoda, 8.10.2014 – foto: https://www.binnenschifferforum.de / Reinier D.

Cateva caracteristici ale impingatorului:
– lungime: 20,86 m, latime: 7,78 m, pescaj maxim: 1,5 m
– ENI: 46000618
– MMSI: 264163584
– Call sign: YP3584
– propulsia originala era asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB836B, a cate 280 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August Bucuresti / acestea au fost inlocuite, cu ocazia modernizarii din 2022-2023, cu 2 motoare noi, Doosan, model L126, a cate 360 CP fiecare la 2.000 rpm
– reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita / au fost inlocuite cu ocazia modernizarii din 2022-2023 cu 2 reductoare-inversoare noi, D-I Infracore DMT 180HL RATIO 5,96:1, pentru 446 rpm turatie la elice
– 2 elice cu pas fix, fabricate din aliaj.
– bunker motorina: 17 tone
– dotat cu 4 pene de carma sincrone, cu actionare hidraulica, cate 2 pe fiecare elice
– dotat cu 2 diesel generatoare tip D110-UTB a cate 30 KW, 380 V , 50 HZ CA / inlocuite cu ocazia modernizarii din 2022-2023 cu 2 diesel-generatoare noi, Watermota, avind la baza motorul Mitsubishi S4S – Power Output: 28-42 kW, 400 V, 50 Hz CA
– prevazut cu 2 vinciuri pentru legare la barje pe prova, actionate manual, fabricate la IMN Galati.

– info nava: Cristian Gregoretti, Mihai Aftene, Adrian Hahui, Watermota srl

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul AMARADIA este adus la Navrom Shipyard Galati, 1.08.2022 – goto: Viorel Vyo

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Impingatorul AMARADIA, la finalizarea lucrarilor de reconstructie/modernizare, dus catre Braila de catre impingatorul AGAPIA, 26.05.2023 –  foto: Cristian Gregoretti

Actualizări pagină :

– 11 Septembrie 2023- Cristian Gregoretti – introdus fotografie noua, de la finalizarea reconstructiei + actualizat informatiile despre nava

– 4 August 2022 – Cristian Gregoretti  – Pagină creată