Cargoul IANUK (ex TROIANU) la Singapore, 23.11.1999 – fotorafii: www.shipspotting.com / martin klingsick
Cargoul TROIANU (1993-2017)
Constructia sa a inceput la data de 15.05.1988, la Santierul Naval Galati, numar de santier 809. A fost lansat la apa la data de 13.04.1989, constructia sa fiind finalizata in cursul lunii iulie 1993, cand a fost livrat Navrom Constanta.
Constructia acestui tip de cargou s-a dorit a fi un “upgrade” al seriei ROVINE: s-a folosit acelasi corp de nava, insa au fost inlocuite cele doua motoare principale semirapide 6L52/55A, cuplate la aceeasi linie axiala, cu un singur motor, insa si acela fabricat la ICM Resita, care a generat la fel de multe probleme ca si vechea motorizare.
De asemenea s-au inlocuit cele 4 bigi cu 6 cranice, fabricate in RDG, ce puteau lucra in tandem.
Probleme legate de fiabilitatea motorului principal au facut ca durata de viata a multor nave din cadrul acestei serii sa fie una destul de scurta, sub 20 de ani.
Cargoul TROIANU nu a apucat sa mai navigheze pentru Navrom, fiind imediat inchiriat Seanav Shipping CO srl Constanta, incepand cu data de 25.07.1993.
La aceeasi “companie privata de shipping” fusesera inchiriate si cargourile MAMAIA si VULCANA BAI, de acelasi tip.
Ca si in cazul altor “companii private de shipping”, si Seanav avea sa se impumute la Bancorex, desi toate cele 3 cargouri erau noi si nu ar fi trebuit sa aiba nevoie de cine stie ce reparatii. Si in urma Seanav a ramas o datorie neachitata la Bancorex de 219.208 USD, conform listei publicate de catre AVAS: http://www.aaas.gov.ro/upload/Debitori%20Bancorex.pdf
A constinuat sa navigheze pana in 1999 cand lichidatorul Navrom, PriceWater House, a pus sechestru pe nava. Nava se afla in acel moment la Constanta.
A fost vandut pentru 2,3 milioane USD, in cadrul procesului operational de lichidare a Navrom Constanta, in cursul lunii octombrie 1999, cumparatorul fiind Uniglory Shipping / Cipru. Numele i-a fost schimbat in IANUK, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel cipriot.
A efectuat un singur voiaj catre Shanghai, unde a intrat intr-un proces de conversie, din cargou in tanc chimic/petrolier, dublu corp, la Lifeng Shipyard.
IANUK (ex TROIANU), la finalizarea conversiei din cargou in tanc petrolier/chimic, 26.01.2001 – foto: www.shipspotting.com / Tomasello Letterio
Conversia s-a finalizat in cursul lunii ianuarie 2001, dupa care IANUK a inceput sa navigheze pentru Merit Maritime / Italia, noul pavilion arborat fiind schimbat cu cel maltez.
Din iulie 2004 a fost operat de catre grecii de la Petroships si a continuat sa navigheze sub acelasi nume si pavilion maltez.
Din noiembrie 2005, operarea sa a revenit italienilor de la K-Ships srl.
Zona in care si-a desfasurat activitatea a fost Marea Mediterana si Marea Neagra.
In noiembrie 2013 a fost vandut catre Iship Inc Dubai/ Emiratele Arabe Unite. Numele i-a fost schimat in F1, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel panamez.
A navigat in zona Golfului Persic pana in noiembrie 2017, cand a fost vandut la fier vechi. A ajuns in rada cimitirului de nave de la Alang/India la data de 29.11.2017. A fost scos pe uscat la data de 16.12.2017, fiind ulterior dezmembrat.
Tancul petrolier IANUK (ex TROIANU), 15.07.2013 – foto: wikimedia.org/Piergiuliano Chesi
Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 158,68 m, latime: 22,80 m, pescaj: 9,80 m
– IMO: 9037006
– 15.994 tdw / 11.194 Gt
– Propulsia era asigurata de un motor fabricat la UCM Resita, licenta MAN, model K8SZ52/105CL, ce dezvolta 8.200 CP
– viteza maxima: 12.5 Noduri
– bunker combustibil: 1.611 tone
– 5 diesel generatoare: 3 x 504 KW, 400 V, 50 HZ CA, 1 x 97 KW, 400 V, 50 HZ CA si 1 x 56 KW, 400 V, 50 HZ CA
– 4 magazii / 7 guri magazii
– 6 cranice a cate 12 t SWL fiecare, care aveau posibilitatea de a lucra in tandem , cu o sarcina de pana la 25 t SWL
– putea lua la bord pana la 426 de containere
– dupa conversie dispunea de 15 tancuri care puteau stoca in total 19.388 metri cubi petrol si de 15 pompe pentru incarcare/descarcare
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Ultimele Comentarii