Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul FALCIU in apropiere de Immingham/Marea Britanie, 12.11.1985 – foto: www.shipspotting.com / simonwp

Cargoul FALCIU / INTERNATIONAL 4 (1980-2005)

A fost construit la Santierul Naval Galati, numar de santier 684, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii martie 1980.
In 1990 a fost transferat la Romline Constanta, in urma procesului de reorganizare a Navrom Constanta.
Incepand cu data de 31.05.1994, cargoul FALCIU a fost inchiriat (contract de bare-boat) I.M.T.T.S (International Maritime Transport and Trading Services) Holding srl Constanta. A intrat in reparatii capitale, corpul i-a fost vopsit in albastru, iar suprastructura in alb. Reparatiile au fost finalizate la inceputul anului 1995. Numele cargoului fost schimbat in INTERNATIONAL 4, pavilionul arborat ramanand cel romanesc.
In noiembrie 1998, Romline a vandut, prin negociere directa, mai multe nave, catre operatorii care le aveau inchriate. Astfel, cargoul INTERNATIONAL 4 a ajuns in proprietatea I.M.T.T.S Holding srl Constanta.
In perioada 2000-2001, I.M.T.T.S a vandut toate cele 5 cargouri pe care le avea in proprietate: cele mai batrane au ajuns la fier vechi, celelalte fiind vandute pe piata second-hand.
Cargoul INTERNATIONAL 4 a fost vandut in cursul lunii decembrie 2001 catre Zambezi Shipping Agency Dubai. A continuat sa fie folosit sub acelasi nume, INTERNATIONAL 4, doar pavilionul fiind schimbat cu cel panamez.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul INTERNATIONAL 4 (ex FALCIU) in a doua jumatate a anilor ’90 – foto: Louis Bosschaart

La data de 30.03.2002, in timp ce cargoul se afla in apropiere de Paramaribo / Surinam, sala masini a fost inundata in urma defectiunii aparute la supapa de admisie a apei de mare pentru instalatia de racire a motorului principal.
S-a intervenit cu un remorcher care a incercat pomparea apei, insa fara succes. Deoarece cargoul incepuse sa se incline din ce in ce mai mult in tribord, la data de 31.03.2002 s-a luat decizia esuarii acestuia. Chiar si asa, acesta “s-a culcat” pe tribord. Desi soarta sa parea pecetluita, s-a reusit readucerea sa pe chila dreapta, la data de 15.04.2002.
A fost remediata defectiunea si pompata apa din sala masini. Apoi echipajul a trecut la curatarea salii masini, in incercarea de a repune cargoul in functiune.
La exterior, semnele esuarii erau vizibile, toata partea din tribord fiind patata de combustibilul ce fusese deversat din tancurile navei la esuarea acesteia.
In acea perioada, in care cargoul se afla inca la Paramaribo, numele i-a fost schimbat initial in AZALEA, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel nord coreean.
Din 2003 numele i-a fost schimbat in ARAHANGA II, pavilionul arborat ramanand cel nord coreean. A fost inregistrat pe o alta companie din Dubai – Everlasting Shipping Co.
In 2004, cargoul ARAHANGA II a fost remorcat, iar dupa traversarea Atlanticului s-a oprit la Las Palmas de Gran Canaria. O vreme a circulat informatia conform careia cargoul ar fi urmat sa fie adus in Romania pentru evaluare/reparatii, insa acest lucru nu s-a intamplat.
Acesta a ramas la Las Palmas. In ciuda incercarilor echipajului de a-l aranja si repune in functiune, toate inspectiile efectuate acolo, la bordul sau, au scos la iveala foarte multe deficiente.
Cargoul nu a mai navigat, ramanand la Las palmas pana la inceputul anului 2005, cand a fost vandut la fier vechi.
A fost remorcat cu destinatia Alang/India, unde a ajuns la data de 3.02.2005, fiind ulterior dezmembrat.

Cargoul ARAHANGA II (ex FALCIU) la Las Palmas de Gran Canaria, 13.10.2004 – galerie foto: Rick Vince

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 130,88 m, latime: 17,70 m, pescaj: 8,10 m
– IMO: 7906291
– Call sign: YQIM
– 8.850 tdw/ 6.127 Gt
– propulsia: un motor fabricat la ICM Resita – licenta MAN, model 6L52/55A, ce dezvolta 6.000 CP; acesta antrena o elice cu pas variabil
– viteza maxima: 15 Nd
– bunker combustibil: 574 tone
– 4 diesel generatoare: 3 x 200 KW, 400 V, 50 HZ CA si 1 x 400 KW, 400 V, 50 HZ
– 4 magazii, 4 cranice a cate 5 t SWL fiecare



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .