Cargoul SULINA la Anvers, 1.10.1988 – foto: www.rosenkranz-shipphotos.de / Hans Rosenkranz
Cargoul SULINA (1980-2001)
A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1226, fiind livrat ICE Navlomar in cursul lunii noiembrie 1980.
Ca si restul navelor din flota Navlomar, avea corpul vopsit in rosu, suprastructura in alb, iar cosul in rosu.
In cursul anului 1992, in urma reorganizarii ICE navlomar, cargoul SULINA ajunge in proprietatea SC Uzin Export Import SA, operarea sa revenind SC Alba Shipping srl Bucuresti.
In august 1995 SC Uzin Export Import SA a inchiriat (contracte de bare-boat) cele 7 nave pe care le avea in proprietate catre Navrom Constanta.
La randul ei, Navrom Constanta avea sa subinchirieze imediat cele 7 cargouri care Self Invest Maritime Constanta, patronata de catre Mircea Mihail. Exact la aceeasi data Navrom avea sa inchirieze, in contract de bare-boat, catre aceeasi Self Invest Maritime 4 cargouri (probabil cele mai bune pe care le avea in patrimoniu): PANCIU, DRAGASANI, COTNARI si FOCSANI.
Si asta in conditiile in care Self Invest Maritime avea un capital social de numai 100.000 lei vechi!
Self Invest a apelat la un credit initial in valoare de 4,9 milioane USD, luat de la Bancorex si garantat (culmea) prin ipotecarea cargourilor REGHIN si CIMPIA TURZII care apartineau Navrom.
La inceputul lui ianuarie 1997, Self Invest Maritime avea sa cumpere cele 7 cargouri de la SC Uzin Export Import SA, uzand de alte credite luate de la Bancorex, garantate cu ipotecarea navelor.
Inca de la preluarea navelor in contract de inchiriere, pentru echipajele acestora a inceput calvarul: salarii neplatite cu lunile, aprovizionarea navelor cu piese de schimb, alimente si combustibil se facea cu foarte mare intarziere, taxele portuare nu erau platite….
Navele au ajuns, rand pe rand, sa fie arestate in diverse porturi ale lumii, fiind efectiv abandonate, cu tot cu echipaj, de catre Self Invest Maritime.
Cei 211 marinari de pe cele 7 cargouri nu si-au mai vazut niciodata restantele salariale, care in ianuarie 1997 se ridicau la peste 1,2 milioane USD.
In dosarul “Self Invest” au fost anchetati, printre altii, Mircea Mihail – patron Self Invest si Manea Ghiocel, directorul Navrom, cu al carui larg concursa au ajuns acele nave in patrimoniul Self Invest. Condamnati initial la 2 de inchisoare ani cu suspendare (Mircea Mihail), si respectiv 6 ani si 8 luni de inchisoare cu executare (Manea Ghiocel), aveau sa fie ulterior achitati de catre instante…. Penibila justitie din Romania!
In urma Self Invest srl a ramas si pana in ziua de azi o “gaura” la Bancorex de 7,6 milioane USD, conform listei publicate si raspublicate de AVAS: http://www.aaas.gov.ro/upload/Debitori%20Bancorex.pdf .
Bani care nu au mai fost si nu vor mai fi recuperati niciodata. AVAS a taraganat ani de zile executarea datornicilor, intre timp toate acele “companii” datornice fiind radiate… Dar poate ca asta s-a si dorit!
Cargoul SULINA la Anvers, 28.05.1989 – foto: shipspotting.com / Tony Garner
Revenind la cargoul SULINA, acesta avea sa fie arestat in 1996 la Alger.
Acolo a fost abandonat, cu tot cu echipaj, de catre proprietarul sau. Ajunsi sa traiasca de pe o zi pe alta, membrilor echipajului li s-a permis repatrierea, in schimbul promisiunii ca Self Invest va achita datoriile catre autoritatile algeriene. s-a dovetit doar o alta inselatorie a escrocilor de la Self Invest, care, dupa plecarea echipajului de la nava, nu au achitat nimic din datorii!
Cargoul a ramas acolo, abandonat. In 2001 acesta ajunsese intr-o stare avansata de degradare, iar autoritatile algeriene au dispus scoaterea cargoului in afara portului, acesta fiind torpilat si scufundat de catre fortele navale algeriene.
Cargoul SULINA, undeva intre anii 1992-1995 – foto: Louis Bosschaart
Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 105,96 m, latime: 14,80 m, pescaj: 7,06 m
– IMO: 7806776
– Call sign: YQIY
– 4.620 tdw/ 3.374 Gt
– propulsia: un motor 5DKRN50/110-2, fabricat la Bryanskiy Mashinostroitelnyy Zavod (BMZ) – Bryansk, ce dezvolta 3.000 CP
– viteza maxima: 13,7 Nd
– bunker: 447 tone
– 3 diesel generatoare a cate 450 KW, 400 V 50 HZ CA fiecare
– 3 magazii, 6 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate un vinci fiecare
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Ultimele Comentarii