Cargoul SNAGOV anii ’80, calendar RNR – colectia Paul Ionescu
Cargoul SNAGOV (1977-2000)
A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1174, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii ianuarie 1977.
A ramas la Navrom Constanta si dupa 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
Incepand cu august 1992, a fost inchiriat SC Cavara&Comp ltd Constanta, impreuna cu alte doua cargouri din aceeasi clasa: SUCIDAVA si SALONTA.
In ianuarie 1998 Navrom a retras cele 3 cargouri din contractul cu Cavara, motivul fiind restantele pe care Cavara le avea la plata chiriei catre Navrom.
Ca in cazul majoritatii acestor “companii private de shipping” si Cavara&Comp ltd se regaseste pe lista datornicilor la Bancorex, cu o datorie de 304.000 USD (lista cu datornicii poate fi consultata aici: http://www.aaas.gov.ro/upload/Debitori%20Bancorex.pdf. Insa cine sa mai returneze banii si cui sa-i mai pese: Bancorex-ul, ca si Navrom-ul au ramas doar amintiri…
Cargoul SNAGOV 1990-1991 – foto: Louis Bosschaart
Cargoul a continuat sa fie operat de catre Navrom Constanta, insa nu pentru multa vreme: tot in ianuarie 1998 a a fost arestat la Hull / Marea Britanie pentru litigii de marfa de pe cargourile OITUZ si FOCSANI.
Navrom Constanta, aflata in insolventa, nu mai dispunea de fonduri pentru eliberarea navelor. Cargoul SNAGOV a ramas arestat la Hull pana in august, cand a fost executat silit, fiind vandut la licitatie (pe 11 august 1998).
A fost cumparat de catre o companie locala, a fost vopsit chiar acolo, la Hull, iar numele i-a fost schimbat in SEA GLAMOUR, fiind inregistrat pe un offshore din Belize – Sea Glamour Shipping ltd, pavilionul arborat fiind cel al Belize.
La inceputul anului 1999 i-a fost schimbat iarasi numele, in SEA JANE, ramanand sub acelasi pavilion – Belize.
A fost vandut la fier vechi in septembrie 2000. A ajuns la Mumbai pe 9 Octombrie 2000, fiind ulterior dezmembrat.
Cargoul SNAGOV la Brest, 11.03.1992 – foto: Yvon Perchoc
Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 106,20 m, latime: 14,84 m, pescaj: 7,06 m
– IMO: 7643447
– call sign: YQSU
– 4.737 tdw/ 3.531 Gt
– propulsia: un motor 5DKRN50/110-2, fabricat la Bryanskiy Mashinostroitelnyy Zavod (BMZ) – Bryansk, ce dezvolta 3.000 CP
– viteza maxima: 13,7 Nd
– bunker: 447 tone
– 3 diesel generatoare a cate 450 KW, 400V 50 HZ CA
– 3 magazii, 6 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate un vinci fiecare
Planul Cargourilor 4800 Tdw - Registrul Naval Roman - Albumul Tipurilor de nave
(scanare dupa album in biblioteca personală Cristian Munteanu)
Din Seria cargourilor de 4800 TDW au făcut parte următoarele nave (în ordine alfabetică, navele cu albastru sunt introduse in site) :
Azuga - Iunie 1974 - Brăila
Brad - Octombrie 1971 - Galați
Călărași - Aprilie 1974 - Galați
Codlea - Februarie 1974 - Brăila
Drăgănești - Iunie 1984 Brăila
Dumbrăveni - Martie 1976 Brăila
Fălticeni - Septembrie 1976 Brăila
Gheorghieni - Septembrie 1975 Brăila
Plopeni - Ianuarie 1975 Brăila
Rîmnicu Vîlcea - Iunie 1973 - Galați
Sadu - 1976 - Brăila
Sadova - Martie 1977 - Brăila
Salonta - Martie 1979 - Brăila
Sarmizegetusa - Iulie 1981 - Brăila
Săcele - Februarie 1975 - Brăila
Săliște - Februarie 1978 Brăila
Săveni - Iunie 1978 Brăila
Săvinești - Martie 1978 Brăila
Scaeni - Ianuarie 1980 - Brăila
Sebeș - Septembrie 1978 - Brăila
Slatina - Martie 1973 - Galați
Slănic - Februarie 1979 - Brăila
Slobozia - Aprilie 1972 - Galați
Smirdan - Aprilie 1980 - Brăila
Snagov - Ianuarie 1977 - Brăila
Sousa - Martie 1979 Brăila
Soveja - Iunie 1977 Brăila
Sucidava - Iulie 1981 - Brăila
Telega - Decembrie 1983 Brăila
Tîrgu Jiu - Iunie 1972 - Galați
Tîrnăveni - Iunie 1975 - Brăila
Zărnești - Februarie 1983 - Brăila
Datele tehnice ale cargourilor de 4800 TDW - extras din Albumul tipurilor de nave.
Actualizări pagină :
– 1 Decembrie 2021 – Cristian Munteanu – introdus lista navelor de acelasi tip, introdus plan profil nava si date tehnice extrase din albumul tipurilor de nave.
– 30 Octombrie 2019 – Cristian Gregoretti – Pagină creată
Ultimele Comentarii