Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SNAGOV  anii ’80, calendar RNR – colectia Paul Ionescu

Cargoul SNAGOV (1977-2000)

A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1174, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii ianuarie 1977.
A ramas la Navrom Constanta si dupa 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
Incepand cu august 1992, a fost inchiriat SC Cavara&Comp ltd Constanta, impreuna cu alte doua cargouri din aceeasi clasa: SUCIDAVA si SALONTA.
In ianuarie 1998 Navrom a retras cele 3 cargouri din contractul cu Cavara, motivul fiind restantele pe care Cavara le avea la plata chiriei catre Navrom.
Ca in cazul majoritatii acestor “companii private de shipping” si Cavara&Comp ltd se regaseste pe lista datornicilor la Bancorex, cu o datorie de 304.000 USD (lista cu datornicii poate fi consultata aici: http://www.aaas.gov.ro/upload/Debitori%20Bancorex.pdf. Insa cine sa mai returneze banii si cui sa-i mai pese: Bancorex-ul, ca si Navrom-ul au ramas doar amintiri…

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SNAGOV 1990-1991 – foto: Louis Bosschaart

Cargoul a continuat sa fie operat de catre Navrom Constanta, insa nu pentru multa vreme: tot in ianuarie 1998 a a fost arestat la Hull / Marea Britanie pentru litigii de marfa de pe cargourile OITUZ si FOCSANI.
Navrom Constanta, aflata in insolventa, nu mai dispunea de fonduri pentru eliberarea navelor. Cargoul SNAGOV a ramas arestat la Hull pana in august, cand a fost executat silit, fiind vandut la licitatie (pe 11 august 1998).
A fost cumparat de catre o companie locala, a fost vopsit chiar acolo, la Hull, iar numele i-a fost schimbat in SEA GLAMOUR, fiind inregistrat pe un offshore din Belize – Sea Glamour Shipping ltd, pavilionul arborat fiind cel al Belize.
La inceputul anului 1999 i-a fost schimbat iarasi numele, in SEA JANE, ramanand sub acelasi pavilion – Belize.
A fost vandut la fier vechi in septembrie 2000. A ajuns la Mumbai pe 9 Octombrie 2000, fiind ulterior dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SNAGOV la Brest, 11.03.1992 – foto: Yvon Perchoc

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 106,20 m, latime: 14,84 m, pescaj: 7,06 m
– IMO: 7643447
– call sign: YQSU
– 4.737 tdw/ 3.531 Gt
– propulsia: un motor 5DKRN50/110-2, fabricat la Bryanskiy Mashinostroitelnyy Zavod (BMZ) – Bryansk, ce dezvolta 3.000 CP
– viteza maxima: 13,7 Nd
– bunker: 447 tone
– 3 diesel generatoare a cate 450 KW, 400V 50 HZ CA
– 3 magazii, 6 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate un vinci fiecare

Actualizări pagină :

– 1 Decembrie 2021 – Cristian Munteanu – introdus lista navelor de acelasi tip, introdus plan profil nava si date tehnice extrase din albumul tipurilor de nave.

– 30 Octombrie 2019 – Cristian Gregoretti  – Pagină creată

Contributors