Cargoul SIGHISOARA in reparatii la Santierul Naval Constanta, in vara anului 1970 – © Studiourile Buftea / foto de la prospectiunile filmului “Cantecele marii”, regia Francisc Munteanu
Cargoul SIGHISOARA (1964-1990)
A fost construit la Santierul Naval Drobeta Turnu Severin, numar de santier 3743, fiind livrat Navrom Constanta in noiembrie 1964.
Au existat cateva diferente constructive la 2 nave ale seriei fata de restul, si anume la CARANSEBES , respectiv SIGHISOARA au mai fost adaugate niste coloane in prova, respectiv in fata cabinelor, pe fiecare dintre acestea fiind amplasate cate 2 bigi.
In anii ’70 a fost transferat in patrimoniul Navrom – sectia IV, Galati.
A fost folosit pana in a doua jumatatea anilor ’80, fiind apoi retras, mai intai la Sulina, apoi la Galati.
In februarie 1990, Navrom a hotarat vanzarea a 24 de nave care nu mai corespundeau din punct de vedere tehnic; la 30.03.1990 a fost semnata o conventie cu ICE CONTRANSIMEX din Bucuresti, care urma sa se ocupe de vanzarea navelor, recomandarea fiind ca 11 dintre ele sa fie vandute in bloc la fier vechi.
Printre cele 11 nave (care ulterior au devenit 13) s-a regasit si cargoul SIGHISOARA.
Castigatorul licitatiei organizate in 12.04.1990 a fost desemnat OG Gemi Sokum SA din Aliaga/Turcia. Pretul oferit pentru tona de fier vechi a fost cuprins intre 90-108 USD.
Cele 13 nave au fost vandute turcilor pentru aproximativ 2,7 milioane USD.
Cargoul SIGHISOARA a fost remorcat de la Galati, cu destinatia Aliaga, unde a ajuns pe 27.10.1990, fiind ulterior dezmembrat.
Cateva caracteristici ale navei:
– Lungime: 70,56 m, latime: 10,75 m, pescaj: 4,90 m
– IMO: 6621703
– Call sign: YQBC
– 1.488 tdw/ 1.276 Gt
– propulsia era asigurata de un motor licenta MAN, model 6KVD43K, produs la Dieselmotorenwerk, Rostock – RDG, ce dezvolta 1.200 CP.
– viteza maxima: 11,6 Nd
– bunker combustibil: 72 t
– 3 diesel-generatoare: 2 x 62 KW, 220 V 50 Hz CA si 1 x 46 KW, 220 V 50 Hz CA
– 2 magazii
– 4 bigi a cate 3 t SWL fiecare, 2 bigi a cate 10 t SWL fiecare
– nave surori: CARANSEBES, TURNU SEVERIN, PIATRA NEAMT, VATRA DORNEI
Ultimele Comentarii