Cargoul SEIMENI la Immingham / Marea Britanie, 7.06.1995 – foto: www.shipspotting.com / Patrick Hill
Cargoul SEIMENI (1982-2006)
A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1256, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii iulie 1982.
A ramas in patrimoniul Navrom Constanta si dupa 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
Din mai 1994 a fost inchiriat (contract de bare-boat) Euromar Shipping & Trading srl, o alta “companie privata de shipping” aparuta dupa 1990, patronata de catre Daniel Dragan. La aceeasi companie aveau sa fie inchiriate si cargourile SEBES, din aceeasi clasa, precum si BIHOR, de 8.700 tdw.
A continuat sa navigheze sub acelasi nume si sub pavilion romanesc.
Ca si alte “companii” de acest gen, si Euromar Shipping s-a imprumutat la Bancorex, pentru “repararea/retehnologizare navelor”, lucru care, normal, nu s-a intamplat.
A urmat apoi “scenariul clasic” cu acumulare de datorii catre furnizori, echipaje, autoritati portuare, furnizarea cu intarziere a pieselor de schimb si celor necesare pentru buna desfasurare a activitatii la bordul navelor.
Cargoul SEIMENI avea sa fie arestat la Mombassa/Kenia, la data de 7.09.1997, din cauza deficientelor tehnice precum si a datoriilor catre echipaj.
La data de 24.12.1997 Navrom a retras cargourile pe care le avea inchiriate Euromar pentru restante la plata chiriei de peste 1 milion USD.
Membrii echipajului au cerut in repetate randuri Euromar si Navrom sa rezolve problema restantelor salariale, lucru care nu s-a intamplat.
Echipajul cargoului a declansat, in cele din urma, actiune in instanta, cerand achitarea drepturilor salariale restante. Astfel, la data de 13.02.1998, Inalta Curte de Justitie din Kenia a dispus scoaterea cargoului la licitatie pentru acoperirea tuturor datoriilor.
A fost vandut, in cele din urma, la data de 2.04.1998, Marwan Shipping & Trading din Emiratele Arabe, pentru 171.000 USD.
Banii obtinuti din vanzarea navei au acoperit doar datoriile fata de autoritatile portuare, cheltuielile de judecata si echipaj. Au ramas in continuare datorii catre diverse companii care asigurasera bunkerajul, agenturarea sau diferitele reparatii ale cargoului, datorii facute de catre Euromar Shipping. Aceste companii au avertizat ca vor cere arestarea altor nave apartinand Navrom pentru a-si recupera datoriile.
In urma Euromar Shipping a ramas o “gaura” la Bancorex de 434.000 USD ( http://www.aaas.gov.ro/upload/Debitori%20Bancorex.pdf). Bani care nu au fost si nici nu vor mai fi recuperati vreodata….
Revenind la cargoul SEIMENI, dupa vanzare, acesta a fost reparat, numele i-a fost schimbat in KHALID, pavilionul arborat fiind cel al St. Vincent & Grenadines.
A continuat sa fie folosit, in general in zona Golfului Persic, a Marii Rosii, precum si pe coasta de est a Africii.
In noiembrie 2006 a fost vandut la fier vechi. A ajuns la Alang/India la data de 13.11.2006, fiind ulterior dezmembrat.
Cargoul KHALID (ex SEIMENI) la Ajman / Emiratele Arabe Unite, noiembrie 2000 – foto: www.shipspotting.com / Amani
Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 105,92 m, latime: 14,80 m, pescaj: 7,06 m
– IMO: 8136415
– Call sign: YQNB
– 4.620 tdw/ 3.511 Gt
– propulsia: un motor 5DKRN50/110-2, fabricat la Bryanskiy Mashinostroitelnyy Zavod (BMZ) – Bryansk, ce dezvolta 3.000 CP
– viteza maxima: 13,7 Nd
– bunker: 568 tone
– 3 diesel generatoare a cate 450 KW, 400 V, 50 HZ CA
– 3 magazii, 6 bigi a cate 5 t SWL, actionate de cate un vinci fiecare
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Ultimele Comentarii