Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul ROMANATI (ex SEGARCEA) la Delfzijl/Olanda, 16.07.1992 – foto: www.shipspotting.com / Frits Olinga

Cargoul SEGARCEA/ROMANATI (1977-2010)

A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1179, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii ianuarie 1977.
In iarna 1979-1980 suprastructura cargoului a luat foc, la Braila, in timp ce nava astepta intrarea in reparatii la Santierul Naval Braila. Cauza incendiului a fost o instalatie de incalzire improvizata din cabina unui marinar.
Au urmat apoi 10 ani in care cargoul a ramas acostat in zona falezei Braila, tot asteptand reparatiile.
Anul 1990 l-a gasit tot acolo.
A ramas la Navrom Constanta si dupa 1990, an in care Navrom Constanta a fost reorganizata.
A fost reparat/modernizat, in cele din urma, la Santierul Naval Braila, redevenind functional in cursul anului 1991.
Puntea barcilor a fost prelungita, acoperind total zona vinciurior din pupa.
Incepand cu 25.09.1991 a fost inchiriat (contract de bare-boat) la ceea ce avea sa ramana in istorie ca “prima companie privata de shipping din Romania” – Conav J&T Shipping srl Constanta, patronata de catre CLC Ion Jercan si de catre ofiterul de marina in rezerva Anton Mangiurea. Impreuna cu SEGARCEA a fost inchiriat de la Navrom si cargoul ZIMNICEA, din aceeasi clasa.
Ca si pareare personala, inceputul sfarsitului pentru flota maritima comerciala a Romaniei…
Cargoul ZIMNICEA avea doar 7 ani vechime, fiind printre ultimele de acest tip, construite la Santierul Naval Braila, in timp ce SEGARCEA era ca si nou, fiind complet reparat/modernizat la Braila in 1990-1991.
S-ar putea pune intrebarea de ce Navrom a inchiriat doua nave noi la o companie privata. Raspunsul e destul de simplu: la acea vreme, majoritatea navelor erau inchiriate pe prietenii sau pe o spaga corespunzatoare… (daca nu aveai relatiile necesare, si voiai sa devii “armator privat”, riscai sa ti se aloce cine stie ce nave trase de ani de zile prin parcurile reci – lucru care este consemnat in cartea “Romania, o flota disparuta” – CLC Mihai Catalin)
N-am sa dezvolt aici subiectul Ion Jercan, insa pentru cei care doresc mai multe informatii, puteti incerca:
https://www.dezvaluiri.ro/ion-jercan-a-gaurit-conav-j-t-cu-1-5-milioane-de-euro/
https://www.hotnews.ro/stiri-presa_regionala_arhiva-1739469-asta-stiati-domnule-mitrea-cum-imbogateste-jercan-spinarea-statului.htm
Revenind la cargoul SEGARCEA, numele acestuia a fost schimbat in ROMANATI, pavilionul arborat ramanand cel romanesc.
Ulterior, Conav a inchiriat si 2 cargouri de 8.750 tdw de la Romline: HOREZU si COSTINESTI. Apoi a fost inchiriat de la Petromin si mineralierul PIONIERUL.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul ROMANATI (ex SEGARCEA) la Delfzijl/Olanda, 23.07.1992 – foto: www.shipspotting.com / Frits Olinga

In 1993, Anton Mangiurea s-a retras din aceasta asociere, cesionand partile sociale detinute fratelui lui Ion Jercan, Gheorghe Jercan.
Cu timpul s-a ajuns la ceea ce avea sa devina “o moda” in randul acestor “firme de apartament”: imprumuturi “neperformante” luate de la Bancorex, chipurile pentru repararea si retehnologizarea navelor, intarzieri la plata drepturilor salariale ale echipajelor, intarzieri la plata chiriei catre companiile Navrom, Romline si Petromin, aprovizionarea greoaie a navelor cu cele necesare…
In noiembrie 1997 compania Navrom a somat Conav pentru achitarea unor restante de 300.000 USD la plata chiriei pentru cele doua cargouri.
Dupa doar doua luni, in ianuarie 1998, au aparut si informatii cu privire la restantele salariale… numai pe nava ROMANATI acestea se ridicau la 54.300 USD, dand nastere la tensiuni in randul echipajului. De asememnea, datoriile catre diverse autoritati portuare incepusera sa se acumuleze.
Cu toate acestea ramane un mister de ce Navrom nu a retras cele doua cargouri din operarea Conav, asa cum facuse Petromin cu mineralierul PIONIERUL.
Cargoul ROMANATI a fost arestat la Djibouti pe 16.11.1998, pe fondul datoriilor Conav.
A fost retras din operarea Conav de abia in februarie 1999, cand falimentul Conav J&T fusese cerut de catre Petromin, in incercarea de recuperare a datoriilor pe care Conav le avea catre aceasta.
La acea data datoriile Conav, din restante la plata chiriei catre Navrom, se ridicau la 600.000 USD, in timp ce datoriile catre echipaje se ridicau la 160.000 USD.
In urma Conav J&T a ramas o “gaura” la Bancorex de 2,66 milioane USD, conform listei publicate de Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului: http://www.aaas.gov.ro/upload/Debitori%20Bancorex.pdf . Bani care, clar, nu vor mai fi recuperati niciodata…
Bineinteles, nici in acest caz nimeni nu a fost gasit vinovat…. Ulterior falimentlui Conav, Ion Jercan a fost numit director general la Departamentul Transporturi Navale Maritime, Fluviale si pe Cai Navigabile din cadrul Ministerului Transporturilor…
Cargoul ROMANATI a fost vandut pe nimic in cadrul procesului de lichidare operationala a Navrom. A fost cumparat de catre Polymok Shipping Lines in mai 2000. Numele i-a fost schimbat in ABUDI, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel al St. Vincent & Grenadines.
In august 2001 i-a fost schimbat numele in GOLINA, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel panamez.
Sub acest nume a fost folosit pentru transporturi umanitare organizate de ONU catre Somalia.
In aceasta postura, cargoul GOLINA a fost in nenumarate randuri tinta piratilor somalezi. Din aceasta cauza, cargoul era escortat, mai mereu, de fregate din cadrul fortelor de mentinere a pacii.
A navigat pana in martie 2010, cand a fost vandut pentru 475.000 USD la fier vechi. A ajuns pe 19.03.2010 la Gadani/Pakistan, fiind ulterior dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul GOLINA (ex SEGARCEA), 18.09.2008 – fotografie realizata de pe o nava militara canadiana ce escorta cargourile incluse in progremele de transporturi umanitare

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 106,20 m, latime: 14,84 m, pescaj: 7,06 m
– IMO: 7646982
– Call sign: YQGA
– 4.737 tdw/ 3.531 Gt
– propulsia: un motor 5DKRN50/110-2, fabricat la Bryanskiy Mashinostroitelnyy Zavod (BMZ) – Bryansk, ce dezvolta 3.000 CP
– viteza maxima: 13,7 Nd
– bunker combustibil: 447 tone
– 3 diesel generatoare a cate 450 KW, 400 V 50 HZ CA / inlocuite cu diesel-generatoare SKL in 1990
– 3 magazii, 6 bigi a cate 5 t SWL, actionate de cate un vinci fiecare



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights . 

Contributors