Cargoul YUCEL (ex RUCAR) in 2004 – foto: John Sins
Cargoul RUCAR
Constructia sa a inceput in 1991 la Santierul Naval Galati, numar de santier 862. A fost lansat la apa in cursul anului 1995.
Si a ramas asa, neterminat…
Nici aceasta nava nu a mai apucat sa navigheze sub pavilion romanesc, pentru ca nici Navrom si nici Romline nu au mai dorit sa plateasca pentru finalizarea sa.
Santierul Naval Galati a reusit sa gaseasca un cumparator abia in 2000 – Furtrans Denizcilik din Turcia. Din cargou era construit doar corpul si suprastructura, acesta fiind tras undeva in aval, la capatul Santierului Naval Galati, alaturi de alte trei corpuri de nava din aceeasi clasa, si ele neterminate.
Corpul de nava a fost remorcat in cursul anului 2000 cu destinatia Celik Tekne Shipyard, Tuzla, Turcia.
Tot aceeasi compania a preluat si celelalte 3 corpuri de nava identice de la Galati: RUNCU, ROSIORI si ROZNOV.
Cargoul a fost finalizat in august 2001. Turcii au pastrat doar corpul navei, suprastructura a fost taiata, fiind construita una noua, pupa a fost si ea reconstruita.
Numele pe care la primit in august 2001 a fost MAGIC LIGHT, pavilionul arborat fiind cel maltez.
De-a lungul timpului a trecut pe la diverse companii si a purtat urmatoarele nume:
– MAGIC LIGHT (08.2001 – 03.2003)
– YUCEL (03.2003 – 06.2008)
– SIDER GIGLIO (06.2008 – 11.2010)
– GIL (11.2010 – 06.2021)
– ISIK 2 (06.2021 – prezent)
Este activ si in prezent (2024), fiind operat de catre Beyazbayrak Gemi Nakliye, Istanbul, pavilionul arborat fiind cel turcesc.
Cargoul ISIK 2 (ex RUCAR) in Bosfor, 28.03.2024 – foto: www.shipsotting.com / Captain Johan
Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 130,76 m, latime: 17,70 m, pescaj: 8,00 m
– IMO: 9037288
– 9.850 tdw/ 6.167 Gt
– propulsia: un motor licenta MAK, model 8M32 2SA, fabricat la CATERPILLAR MOTOREN GmbH & Co. KG / Kiel, ce dezvolta 5.221 CP
– viteza maxima: 14,5 Nd
– bunker combustibil: 588 metri cubi
– 3 diesel generatoare: 2 x 450 KW, 400 V 50 HZ CA si 1 x 100 KW, 400 V 50 HZ CA
– 3 magazii, 3 macarale a cate 25 t SWL fiecare
– capacitate containere: 200 teu
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Ultimele Comentarii