Cargoul TEK BABA (ex ONESTI) tranzitand Bosforul, 12.06.2007 – foto: www.shipspotting.com / Gerolf Drebes
Cargoul ONESTI
Constructia sa a inceput la data de 9.01.1990 la Santierul Naval Braila, numar de santier 1331.
Insa, nici Navrom si nici Romline nu au mai dorit sa-l preia, asa ca, nici aceasta nava nu a mai apucat sa navigheze sub pavilion romanesc…
Era un nou tip de cargou ce urma sa intre in dotarea flotei noastre maritime comerciale. Proiectul care a stat la baza constructiei acestui cargou era unul folosit pentru o serie de cargouri construite pentru China, incepand cu 1986. Spre deosebire de proiectul construit pentru China, cargourile ce urmau sa intre in dotarea flotei noastre aveau corpul ceva mai lung, pescajul putin mai mare, tonajul mai mare, iar bigile fusesera inlocuite cu cranice.
Desi din serie ar fi trebuit sa faca parte mai multe astfel de cargouri al caror nume incepea cu litera “O”, doar cargoul ODOBESTI a fost finalizat. Alte cateva nave ale seriei, printre care si acesata nava, care fusese lansata cu numele de ONESTI, au plecat remorcate in Turcia, la stadiul de corp de nava, fiind finalizate acolo dupa un alt proiect.
Acest cargou a fost lansat la apa la data de 13.12.2002, fiind vandut la stadiul de corp de nava la inceputul anului 2003, fiind remorcat pana in Turcia si finalizat la Anadolu Shipyard Tuzla/Istanbul, la data de 25.09.2004. A fost livrat Tuba Deniz la data de 11.10.2004. Numele cu care a fost livrat a fost TEK BABA, pavilionul arborat fiind cel turcesc.
De-a lungul timpului a purtat urmatoarele nume:
– TEK BABA (11.2004 – 07.2013)
– N.DADAYLI (07.2013 – prezent)
Cargoul este activ si in prezent (2024).
Cargoul N.DADAYLI (ex ONESTI) la Algeciras/Spania, 29.10.2021 – foto: www.shipspotting.com / Vladimir Knyaz
Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 101,70 m, latime: 16,40 m, pescaj: 7,58 m
– IMO: 9045730
– 6.772 tdw/ 4.189 Gt
– propulsia: un motor MaK, model 6M32C, fabricat la Caterpillar Motoren GmbH & Co. KG-Kiel, ce dezvolta 3.750 CP
– viteza maxima: 11 Nd
– dotat cu un bow-thruster de 350 KW
– 3 diesel generatoare: 2 x CAT 3406 a cate 230 KW, 400 V, 50 HZ CA si 1 generator de ax a 560 KW, 400 V, 50 HZ CA
– 3 magazii
– capacitate containere: 120 teu
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Ultimele Comentarii