Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul PIONEER SPIRIT 4.01.2005 – foto: www.shipspotting.com / Reinier Meuleman

Cargoul multifunctional COMANDA 813 (1999-2012)

A fost o alta nava care ar fi trebuit sa navigheze sub pavilion romanesc…
Constructia acestui tip de cargou s-a dorit a fi un “upgrade” al seriei ROVINE: s-a folosit acelasi corp de nava, insa au fost inlocuite cele doua motoare principale semirapide 6L52/55A, cuplate la aceeasi linie axiala, cu un singur motor, insa si acela fabricat la ICM Resita, care a generat la fel de multe probleme ca si vechea motorizare.
De asemenea s-au inlocuit cele 4 bigi cu 6 cranice, fabricate in RDG, ce puteau lucra in tandem.
Probleme legate de fiabilitatea motorului principal au facut ca durata de viata a celor mai multe nave din cadrul acestei serii sa fie una destul de scurta, sub 20 de ani.
Constructia sa (numar de santier 813) a inceput la Santierul Naval Galati la data de 17.05.1989. A fost lansat la apa la data de 4.05.1990.
Insa, dupa 1991, nici Navrom si nici Romline nu au mai dorit sa plateasca pentru finalizarea constructiei mai multor cargouri, aflate in diverse stadii de constructie in santierele navale de la Dunare. La fel s-a intamplat si cu acest cargou.
Santierul Naval Galati a ramas cu 4 astfel de cargouri pe stoc. Numele pe care ar fi trebuit sa le poarte inceapeau la toate cu litera T: TURCENI, TURNU MAGURELE, iar la ultimele doua, se pare ca, neoficial, numele ar fi fost TALMACIU (comanda 812), respectiv TURNU ROSU (comanda 813).
Santierul a reusit gasirea unui cumparator abia in 1999. Cargoul a fost finalizat la data de 2.06.1999, fiind cumparat de catre grecii de la Interunity Management, care mai aveau in operare si fostele cargouri romanesti ALEXANDRIA si LERESTI. Tot la ei avea sa ajunga si penultima nava de acest tip din serie – Comanda 812.
Numele i-a fost schimbat in PIONEER SPIRIT, pavilionul arborat fiind cel maltez.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul DAEWOO DALIAN la Shanghai, februarie 2009 – foto: www.shipspotting.com / ZJH

In iunie 2007 a fost vandut sud coreenilor de la Phil Ocean Maritime. Numele i-a fost schimbat in DAEWOO DALIAN, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel sud coreean.
In iunie 2009 a fost vandut sud coreenilor de la Songwon Enterprise Co Ltd. Numele i-a fost schimbat in MELISSA, pavilionul arborat ramanand cel sud-coreean.
In martie 2010 a ramas fara propulsie in Marea Neagra, aproape de intrarea in Bosfor. A fost solicitata asistenta unui salvator; cargoul a fost remorcat de catre un remorcher apartinand Ata Offshore Services, care l-a adus in zona de nord a Bosforului, unde a fost ancorat.
Se pare ca, ulterior, a ramas arestat pentru mai multe luni in Turcia. Nu am reusit sa gasesc mai multe detalii legate de acest incident.
Apoi cargoul a ajuns in Coreea de Sud, fara a mai fi folosit. Incepand cu 1.02.2011, numele i-a fost schimbat in ESTHER, pavilionul arborat ramanand cel sud coreean.
La data de 1.03.2011 a fost declarat Total Loss (posibil sa fi fost declarat din cauza daunelor provocate de incidentul din 2010 din Marea Neagra). In aprilie 2012 a fost scos la vanzare pentru dezmembrare, pretul la care a fost adjudecat fiind de 1,69 milioane USD.
A fost dezmembrat in Coreea de Sud.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul MELISSA la Shanghai, iulie 2009 – foto: www.shipspotting.com / ZJH

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 158,68 m, latime: 22,80 m, pescaj: 9,60 m
– IMO: 9037044
– 16.129 tdw/ 12.233 Gt
– propulsia: un motor K8SZ52/105CL, licenta MAN, fabricat la ICM Resita, ce dezvolta 8.200 CP
– viteza maxima: 15 Nd
– bunker ustibil comb: 1.611 tone
– 4 diesel generatoare: 3 x 504 KW, 400 V 50 HZ CA si 1 x 120 KW, 400 V 50 HZ CA
– 4 magazii / 7 guri magazii
– 6 cranice fabricate in RDG, a cate 12,5 t SWL fiecare, care aveau posibilitatea de a lucra in tandem , cu o sarcina de pana la 25 t SWL
– putea lua la bord pana la 420 de containere



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights . 

Contributors