Nava BLUESTAR (ex MONTEORU) la Port Said/Egipt, 30.03.2009 – foto: www.shipspotting.com / Vladimir Knyaz
Cargoul MONTEORU (1997-2019)
Constructia sa a inceput in 1990 la Santierul Naval Tulcea, numar de santier 8139. A fost lansat la apa in 1991.
Si aceasta nava nu a mai apucat sa navigheze sub pavilion romanesc…
Situatia financiara dezastruoasa in care aveau sa ajunga Romline Constanta si Navrom Constanta, cu nave arestate prin toate porturile lumii, a facut imposibila finantarea terminarii constructiei acestui cargou.
Acest cargou a ramas la stadiul de corp de nava, in Santierul Naval Tulcea. In acelasi santier si in acelasi stadiu se mai aflau inca 3 astfel de corpuri de nava, de 8.850 tdw: unul dintre ele ar fi trebuit sa se numeasca MURFATLAR; celorlalte doua, nu am reusit sa le aflu numele romanesti pe care ar fi trebuit sa le poarte.
Cele 4 corpuri de nava au fost vandute in 1995 turcilor de la Faruk Urkmez (devenita ulterior Furtrans Denizcilik); au fost remorcate pana la santierul Naval din Tuzla/Turcia, unde au fost finalizate, ca nave port-container.
Fostul cargou MONTEORU a fost finalizat in decembrie 1997, noul nume fiind KONT MIRIAM, pavilionul arborat fiind cel maltez.
De-a lungul timpului a trecut pe la diverse companii, majoritatea turcesti, si a purtat urmatoarele nume:
– REMO IV (1995 – 11.1997) – numele cu care a fost remorcat, din Romania
– KONT MIRIAM (12.1997 – 03.1998)
– IVARAN QUINTO (03.1998 – 04.1999)
– KONT MIRIAM (04.1999 – 06.2003)
– CMA CGM MAGHREB (06.2003 – 07.2004)
– CSAV ANDINO (07.2004 – 08.2005)
– CMA CGM VENEZUELA (08.2005 – 09.2006)
– ONEGO TRAMPER (09.2006 – 01.2009)
– BLUESTAR (01.2009 – 11.2010)
– DON STAR (11.2010 – 08.2013)
– PROSPERITY (08.2013 – 09.2019)
Ultimul sau proprietar a fost Prosperity X SA din Grecia, iar ultimul pavilion arborat a fost cel al Republicii Moldova.
In primavara anului 2015 a fost arestata in portul spaniol Algeciras pentru 15 deficiente, dintre care 12 majore.
Proprietarul navei a refuzat sa o repare, abandonand-o acolo, cu tot cu echipajul format din 11 membri. Nava a fost vanduta la licitatie de catre autoritatile spaniole, fiind adjudecata in iunie 2019 de catre turcii de la Akcay Gemi Söküm Dennizcilik Sanayi Tivaret Limited Sirketi (una dintre firmele care se ocupa cu dezmembrarea navelor la Aliaga), pentru 403.000 Euro.
La data de 24.08.2019, remorcherul BALABAN a preluat nava PROSPERITY din portul Algeciras, remorcand-o pana la Aliaga/Turcia.
A ajuns la Aliaga la data de 16.09.2019, fiind ulterior dezmembrata.
Nava PROSPERITY (ex MONTEORU) arestata la Algeciras/Spania, 20.12.2015 – foto: www.shipspotting.com / Salvador de la Rubia Pedraza
Cateva caracteristici ale navei:
– Lungime: 130,87 m, latime: 17,73 m, pescaj: 8,07 m
– IMO: 9043122
– 8.865 tdw/ 6.459 Gt
– propulsia: un motor Wartsila, model 6R46 2SA, ce dezvolta 8.565 CP
– viteza maxima: 17 Nd
– bunker combustibil: 1.067 t
– 3 diesel generatoare: 2 x 450 KW, 400 V 50 HZ CA si 1 x 100 KW, 400 V 50 HZ CA
– 3 magazii, 2 macarale a cate 40 t SWL fiecare
– capacitate containere: 585 teu
Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile.
The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .
Ultimele Comentarii