Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul MAMAIA tranzitand Bosforul, anii ’90 – foto: Louis Bosschaart

Cargoul multifunctional MAMAIA (1990-2003)

A fost construit la Santierul Naval Galati, numar de santier 807, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii septembrie 1990.
Constructia acestui tip de cargou s-a dorit a fi un “upgrade” al seriei ROVINE: s-a folosit acelasi corp de nava, insa au fost inlocuite cele doua motoare principale semirapide 6L52/55A, cuplate la aceeasi linie axiala, cu un singur motor, insa si acela fabricat la ICM Resita, care a generat la fel de multe probleme ca si vechea motorizare.
De asemenea s-au inlocuit cele 4 bigi cu 6 cranice ce puteau lucra in tandem.
Probleme legate de fiabilitatea motorului principal au facut ca durata de viata a navelor acestei serii sa fie una destul de scurta, sub 20 de ani.
Principala meteahna era motorul principal , camasile si turbina.
Aceasta din urma mai tot timpul nefunctionala, max 8.5 Nd viteza de mars, o “placere” sa treci Bosforul, <specific trade area> fiind Marea Neagra / Mediterana si Nord Sea ocazional.
Probleme mari deasemeni cu hidraulica (capacele Mac Gregor la magazii, vinciurile de manevra… ).
Daca in fata castelului la capace si vinciurile de ancora mai puteai ajuta cu cranicele RDG-iste… la pupa era jale!
In octombrie 1992 a fost inchiriat (contract de bare boat) Seanav Shipping CO srl Constanta pe o perioada initiala de 5 ani, extinsa apoi pe inca 2 ani. Tot acolo aveau sa mai ajunga si cargourile VULCANA BAI si TROIANU, ambele de acelasi tip cu MAMAIA.
Ca si in cazul altor companii private de shipping, si Seanav avea sa se impumute la Bancorex, desi toate cele 3 cargouri erau noi si nu ar fi trebuit sa aiba nevoie de cine stie ce reparatii. Si in urma Seanav a ramas o datorie neachitata la Bancorex de 219.208 USD, conform listei publicate de catre AVAS: http://www.aaas.gov.ro/upload/Debitori%20Bancorex.pdf
In 1996 i-a fost schimbat numele in SEANAV 2, pavilionul arborat ramanand cel romanesc.
Din 1997 a revenit la numele original – MAMAIA, ramanand la Seanav Shipping. A constinuat sa navige pana in 1999 cand lichidatorul Navrom, PriceWaterHouse, pune sechestru pe nava. Nava se afla in acel moment la Alexandria- Egipt.
Atunci incepe adevaratul calvar, personalul navigant este trecut inapoi pe grila Navrom ( i.e. Of 2 de la 35 la 17 usd/day, etc) … bani nerecupereti niciodata de cei prinsi in situatia respectiva. Seanav a achitat personalului navigant diurna cuvenita pana la data la care nava a fost sechestrata de PriceWaterHouse Cooper, data dupa care nu s-a efectuat nicio plata restanta nici pana astazi.
A fost vandut in cadrul procesului operational de lichidare a Navrom Constanta catre sfarsitul anului 1999. Cumparatorul a fost o companie din Grecia, la care avea sa ajunga si nava sora – VULCANA BAI. Cele doua nave au fost operata apoi de catre Atlantic United Marine din Grecia.
Numele cargoului a fost schimbat in CARIBBEAN SPIRIT, pavilionul arborat fiind cel al St Vincent & Grenadines.
A mai navigat doar pana in iunie 2003, cand a fost vandut la fier vechi pentru suma de 1,26 milioane USD, desi avea doar 13 ani. A ajuns la Alang/India pe 4 iulie 2003, fiind ulterior dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul CARIBBEAN SPIRIT (ex MAMAIA) in Oceanul Indian, 20.04.2001 – foto: shipspotting.com / Lakhtikov Dmitriy

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 158,58 m, latime: 22,80 m, pescaj: 9,60 m
– IMO: 9018701
– Call sign: YQSD
– 15.240 tdw/ 12.213 Gt
– propulsia: un motor K8SZ52/105CLE, licenta MAN, fabricat la ICM Resita ce dezvolta 8.200 CP
– viteza maxima: 15,5 Nd
– bunker: 1.611 tone
– 5 diesel generatoare: 3 x 504 KW, 400V 50 HZ CA, 1 x 97 KW, 400V 50 HZ CA si 1 x 56 KW, 400V 50 HZ CA
– 4 magazii / 7 guri magazii
– 6 cranice a cate 12t SWL fiecare, care aveau posibilitatea de a lucra in tandem , cu o sarcina de pana la 25 SWL
– putea lua la bord pana la 426 de containere

– info nava: Dumitru Cosmin, Cristian Gregoretti



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .