Cargoul HUSI in anii ’90 – foto: Henk Kouwenhoven
Cargoul HUSI (1980-2014)
A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1195, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii august 1980.
A ajuns in patrimoniul Romline Constanta dupa 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
Incepand cu ianuarie 1994 a fost inchiriat (contract de bare boat) Cosena srl Constanta. A navigat in continuare cu acelasi nume si sub pavilion romanesc.
Cargoul HUSI undeva intre anii 1994-1998 – foto: Louis Bosschaart
A fost vandut in decembrie 1998 Southport Maritime Malta, numele i-a fost schimbat in SUSIE, pavilionul arborat fiind cel maltez, iar operatorul navei SoCoMar, care mai avea in operare si alte foste cargouri romanesti din aceeasi clasa ( ALBA, SATU MARE, CIMPIA TURZII, HAGIENI, VILCEA, LUGOJ).
A ramas vopsit in aceleasi culori: corpul in rosu, suprastructura in alb, doar cosul a fost revopsit in galben, avand imprimat pe el simbolul Yin-Yang.
Din ianuarie 2001 a revenit sub pavilion romanesc la Cosena srl Constanta, numele ramanand acelasi – SUSIE.
A continuat sa navige pentru Cosena pana in iunie 2009, cand a fost vandut IMMS London. Numele i-a fost schimbat in SINJAR, pavilionul arborat fiind cel panamez, nava fiind operata de catre Metkar Shipping & Trading Constanta. Practic SINJAR a luat locul unei nave din aceesi clasa – SHINGAL (ex FILARET) – care fusese distrusa intr-un incendiu in ianuarie 2009.
In iunie 2011 a fost vopsit in culorile specifice Metkar: corpul in negru, suprastructura in alb, iar cosul in verde, avand imprimat pe el trifoiul alb. Numele i-a fost schimbat in HAJA K, nume sub care a mai navigat pana in decembrie 2014 cand a fost vandut la fier vechi.
A ajuns la Aliaga/Turcia pe 16.12.2014, fiind ulterior dezmembrat.
Cargoul SUSIE (ex HUSI) tranzitand Bosforul – foto: Henk Kouwenhoven
Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 130,76 m, latime: 17,70 m, pescaj: 8,10 m
– IMO: 7941978
– Call sign: YQIV
– 8.750 tdw/ 6.136 Gt
– propulsia: un motor fabricat la Zaklady Przemyslu Metalowego “H. Cegielski” S.A.- Poznan – licenta Sulzer, 5RD68, motor ce dezvolta 6.100 CP.
– viteza maxima: 16 Nd
– bunker: 1.130 tone
– 3 diesel generatoare a cate 200 KW, 400V 50 HZ CA fiecare
– 4 magazii, 4 cranice a cate 5t SWL fiecare
Cargoul SUSIE (ex HUSI) tranzitand Bosforul, 17.09.2006 – foto: John Sins
Ultimele Comentarii