Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul KOZA (ex GURA OCNITEI) tranzitand Bosforul, 2.07.2010 – foto: www.shipspotting.com / Wil Weijsters

Cargoul GURA OCNITEI (2004-2018)

Constructia sa a inceput la Santierul Naval Braila la data de 18.12.1991, numar de santier 1322.
Si aceasta nava nu a mai apucat sa navigheze sub pavilion romanesc…
Cargoul ar fi trebuit sa fie preluat de catre Romline Constanta, aparuta in urma divizarii Navrom in cele 3 companii, in 1990: Navrom, Romline si Petromin.
Situatia financiara dezastruoasa in care avea sa ajunga Romline Constanta, cu nave arestate prin toate porturile lumii, a facut imposibila finantarea terminarii constructiei acestui cargou.
Romline a renuntat atat la acest cargou, cat si la altele, aflate in diverse stadii de constructie in santierele navale de la Dunare.
Cargoul a fost lansat la apa abia la data de 19.03.2003, cand Santierul Naval Braila a reusit sa gaseasca un cumparator.
Acesta a fost cumparat de catre turcii de la Burtrans Denizcilik. Aflat la stadiul de corp de nava, a fost remorcat de la Braila pana la santierul naval din Tuzla/Turcia, unde a fost finalizata constructia sa la data de 14.12.2004.
Noul nume a fost KOZA, pavilionul arborat fiind cel al Marshall Islands.
Doar corpul navei, de fapt prova, mai aducea aminte de lunga serie a navelor de 8.700-8.750 tdw. Pupa i-a fost modificata, iar castelul navei nu aducea deloc cu cel al unui astfel de cargou romanesc.
La data de 7.12.2017, dupa plecarea din Abidjan, la 100 mile marine de Freetown/ Sierra Leone, a inceput sa ia apa in sala masini, inclinandu-se usor in babord.
Cargoul a fost abandonat. Membrii echipajului au fost recuperati de catre cargoul ESL EUROPA, respectiv vrachierul TD TOKYO.
Ulterior, cargoul a fost recuperat si reparat provizoriu pe undeva prin Africa de Vest, proprietarul navei hotarand sa aduca nava la Aliaga/ Turcia pentru dezmembrare.
Cargoul a ajuns la Aliaga, remorcat, la data de 3.08.2018, fiind scos pe uscat la data de 8.08.2018. In magaziile sale se mai afla un rest de 800 tone de tarate de grau. La data de 14.08.2018, cand urmau sa demareze operatiunile de dezmembrare, acest rest de incarcatura din magazii a luat foc.
Operatiunile de stingere completa a incendiului au durat cateva zile. Dezmembrarea cargoului a inceput in cursul lunii sepembrie 2018.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul KOZA (ex GURA OCNITEI) la Eemshaven/Olanda, 19.04.2014 – foto: www.shipspotting.com / Frits Olinga

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 129,96 m, latime: 17,70 m, pescaj: 8,08 m
– IMO: 9310343
– 8.935 tdw/ 6.221 Gt
– propulsia: un motor Caterpillar-MaK, model 8M32C, ce dezvolta 5.220 CP
– viteza maxima: 15 Nd
– bunker combustibil: 1.067 t
– 3 magazii, 3 macarale a cate 25 t SWL fiecare



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .