Cargoul FOISOR in apropiere de Tunisia, 5.06.1992 – foto: Yvon Perchoc
Cargoul FOISOR (1978-2014)
A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1185, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii decembrie 1978.
A ajuns in patrimoniul Romline Constanta dupa 1990, an in care Navrom a fost divizata in cele 3 companii: Navrom, Romline si Petromin.
In cursul anului 1994 a fost inchiriat (contract de bare-boat) Sammarina Shipping & Trading Constanta.
Numele i-a fost schimbat in SAMMARINA 1, pavilionul arborat ramanand cel romanesc.
Un raport din 1996 lista cargoul SAMMARINA 1 ca valorand undeva intre 900.000 si 1.200.000 USD.
In noiembrie 1998 Romline Constanta a vandut prin negociere directa 15 nave din patrimoniul propriu. Cargoul SAMMARINA 1 a fost cumparat chiar de catre Sammarina Shipping & Trading Constanta.
A continuat sa fie folosit pana in iunie 2001 cand a fost vandut Seamar Shipping Ltd Malta. Numele i-a fost schimbat in PRINCESS ROBY, pavilionul arborat fiind initial cel maltez, pentru ca, mai apoi, in august 2001, sa fie schimbat cu cel panamez.
Cargoul PRINCESS ROBY (ex FOISOR), 2001 – foto: John Sins
In aprilie 2004 a fost vandut Nexatos Navigation SA. Numele i-a fost schimbat in ROBIN I, pavilionul arborat ramanand cel panamez.
In aprilie 2005 a fost vandut iarasi, de data aceasta catre Vernon Business Ltd din Ucraina. Numele i-a fost schimbat in TOULON, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel al St Kitts & Nevis. Ulterior pavilionul a tot fost schimbat, ajungand la un moment dat sa arboreze chiar pavilionul Republicii Moldova.
In 2006 a trecut printr-o reparatie capitala, fiindu-i inlaturate si toate cele 4 cranice.
Sub acest nume, a ajuns de multe ori si in portul Constanta.
Sfarsitul sau a fost hotarat de un eveniment petrecut in martie 2013.
Mai exact, cargoul TOULON a plecat din portul Constanta, la inceputul lunii martie 2013, cu o incarcatura de cereale, avand destinatia Libia. Aproape de intrarea in Bosfor, pe 7 martie 2013, cargoul a raportat inundarea salii masinilor. Remorcherele venite in asistenta l-au tractat pana la Santierul Naval Tuzla, Turcia.
Dupa cateva reparatii minore, a fost repus pe linia de plutire, insa nu a mai efectuat nici un voiaj. In septembrie 2013 a aparut pe lista navelor vandute la fier vechi. A ajuns intr-un golf foarte apropiat de Aliaga, si a stat acolo pana pe data de 2 mai 2014, cand a fost remorcat pana la Aliaga, fiind scos pe uscat si dezmembrat.
Cargoul TOULON (ex FOISOR), sosire in portul Constanta, 27.02.2013; de aici avea sa plece la inceputul lui martie 2013 in ceea ce avea sa fie ultimul sau voiaj – fotografii: Adrian Vilcu
Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 130,75 m, latime: 17,20 m, pescaj: 8,10 m
– IMO: 7829326
– Call sign: YQHP
– 8.750 tdw/ 6.253 Gt
– propulsia: un motor fabricat la Tvornica Dizel Motora “3. Maj” – Rijeka – licenta Sulzer, 5RD68, motor ce dezvolta 6.100 CP.
– viteza maxima: 16 Nd
– bunker: 1.130 tone
– 3 diesel generatoare a cate 250 KW, 400V 50 HZ CA fiecare
– 4 magazii, 4 cranice a cate 5t SWL fiecare
Ultimele Comentarii