A fost construit in anul 1972 la Santierul Naval Drobeta Turnu Severin.
A facut parte din flota Navrom – sectia IV, Galati.
Dupa 1990 a fost transferat la Romline Constanta.

Cargoul BEGA – colectia marinarii.ro – Cristian Munteanu – fotografie scanata – © Michael D.J. Lennon

In 1996 a fost vandut SC Akmi srl Constanta. Au urmat apoi si alti proprietari, numele fiindu-i schimbat de cateva ori.

Iata si numele pe care le-a purtat de-a lungul anilor:
– BEGA (1972-1996)
– LUCK II (1996-1997)
– PELAGINEE (1997-1998)
– PELAGOS (1998-2000)
– ATHOS (2000-2002)
– EKTOR (2002-2003)

In noiembrie 2003 a fost vandut la fier vechi, fiind dezmembrat la Mumbai.
Ultimul proprietar al cargoului a fost Mav Shipping Liberia, iar ultimul pavilion arborat a fost cel al St. Vincent & Grenadines.

Cateva caracteristici ale cargoului:
– Lungime: 85,91 m, latime: 12,4 m, pescaj: 5,10 m
– IMO: 7230290
– 1.979 tdw/ 1.850 Gt
– propulsia: un motor licenta Sulzer, model 6TAD48, fabricat la Zaklady Urzadzen Technicznych “Zgoda” S.A. – Swietochlowice, ce dezvolta 2.250 CP.
– viteza maxima: 13,4 Nd
– bunker: 185 tone
– 3 diesel generatoare a cate 132 KW, 400V 50 HZ CA
– 3 magazii, 6 bigi a cate 5t SWL, actionate de cate un vinci fiecare
– echipaj: 22
– nave surori: TIMIS, MEDIAS, DROBETA 1850