Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Bacul CORSAR (ex TALISOARA 1) la Smardan, 17.01.2006 – foto: Cristian Gregoretti

Bacul TALISOARA 1 / CORSAR

A fost construit in anul 1983 la Santierul Naval Oltenita pentru Navrom Galati.
Face parte din categoria asa numitelor “bacuri mici”, de 25 tone.
A fost folosit pe relatia Galati-Zaclau (ulterior 23 August, in prezent I.C. Bratianu) pentru transportul de autoturisme si persoane pana in 1989.
Bacul a fost folosit, in septembrie 1989, alaturi de TALISOARA 2, pentru transportarea victimelor de pe MOGOSOAIA, de la locul in care acesasta fusese scoasa si pana in portul Docuri unde era improvizata morga.
Ulterior a fost retras din circulatie.

Bacul CORSAR (ex TALISOARA 1)  – fotografii: Cristian Munteanu

Undeva prin 1997 a fost vandut Romnav Braila. Numele i-a fost schimbat in CORSAR.
I-au fost adaugate rampe de acces in babord si tribord.
De atunci si pana in prezent este folosit pt transferul autoturismelor si pasagerilor intre Braila si Smardan.
In februarie 2010 un incendiu a izbucnit in sala masini, distrugand cabinele in mare parte. A fost reparat la Braila, dupa care si-a reluat activitatea.
A fost remotorizat la Braila in cursul anului 2013 (nu cunosc ce motoare foloseste in prezent).

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Bacul CORSAR (ex TALISOARA 1) plecare de la Braila, 11.06.2009 – foto: Cristian Gregoretti

Cateva informatii despre bac:
– lungime: 24,1 m, latime: 10,1 m, pescaj maxim: 1,2 m
– MMSI: 264162217
– Call sign: YP2217
– propulsia originala era asigurata de catre 2 motoare diesel D120 8V, fabricate de Uzinele Timpuri Noi Bucuresti / acestea au fost inlocuite in cursul anului 2013
– reductoare-inversoare fabricat la ICM Resita / inlocuite in 2013
– 2 elice pas fix
– 2 diesel-generatoare a cate 35 KW, 380 V, 50 Hz fiecare, actionate de catre 2 motoare D110, 65 CP la 1500 rpm, fabricate ex UTB Brasov

– info nava: Jan Husca, Cristian Gregoretti

Bacul CORSAR (ex TALISOARA 1) dupa incendiu, februarie 2010 – fotografii: Cristian Munteanu