Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Tancul de bunkeraj JET XII (ex TICLENI) la Pireu/Grecia, 12.10.2007 – foto: www.shipspotting.com

Tancul de bunkeraj TICLENI (1988-2010)

A fost construit la ICNUT Tulcea, numar de santier N47, fiind livrat Chimpex Constanta in cursul lunii mai 1988.
A activat in portul Constanta, fiind folosit pentru aprovizionarea cu combustibil a navelor aflate in incinta sau in rada portului Constanta.
Din 1991 a ajuns in patrimoniul nou infintatei companii, SC Oil Terminal SA Constanta, care a preluat activitatea de bunkeraj in portul Constanta.
Mai apoi, in 1995, activitatea de buncheraj din portul Constanta avea sa fie tranferata Navcom SA Constanta, aparuta in urma reorganizarii SC Oil Terminal SA Constanta.
Tancurile de bunkeraj, printre care si TICLENI, au ajuns in patrimoniul acestei noi companii.
Dupa numai 3 ani, ajunsa in pragul falimentului, Navcom SA Constanta avea sa se regaseasca pe lista societatilor comerciale incluse in programul oferta de privatizare pentru anul 1998, publicata de catre Guvernul Romaniei la data de 2.07.1998.
Cum la acea vreme astfel de privatizari erau vizate de catre “baietii destepti”, nici Navcom nu a avut o soarta diferita.
Astfel, pachetul majoritar de actiuni al Navcom SA avea sa ajunga in proprietatea iordanianului Yousef Hussein Odeh, pentru infima suma de aproximativ 192.000 USD.
Aceasta “privatizare” a fost posibila cu sprijinul lui Ion Jercan, ajuns director general la Departamentul Transporturi Navale Maritime, Fluviale si pe Cai Navigabile din cadrul Ministerului Transporturilor, dupa ce reusise sa falimenteze “prima companie privata de shipping” – Conav J&T, pe care o infiintase in 1991.
Acesta a exercitat trafic de influenta (cu siguranta, nu pe gratis) pentru a subevalua valoarea patrimoniului Navcom…
Imediat dupa “privatizare”, Navcom a intrat in procedura de lichidare judiciara. Doar la Bancorex figura cu o datorie de aproximativ 75.000 USD.
Deoarece exista riscul pierderii unor nave, in cazul in care AVAB ar fi dispus sechestrarea si vanzarea acestora in scopul recuperarii datoriilor, in cursul anului 2002, iordanianul a transferat 5 tancuri de buncheraj (ZEMES, COMANESTI, MORENI, PETROLIER 1 si TICLENI), prin vanzari formale, din patrimoniul Navcom, in patrimoniul unei alte firme infiintate de catre acesta in 2001 – Safe Ways Shipping Co srl Constanta.
In caz ca acest nume va suna cunoscut, este una si aceeasi firma la care avea sa ajunga, din nefericire, fostul cargou FAGARAS, redenumit LUJIN 2, si care avea sa sfarseasca tragic in 2005, pe coastele algeriene, naufragiu in care si-au gasit sfarsitul si 3 marinari romani…
“Spalate” de orice datorie, aceste nave au devenit libere spre a fi vandute de catre iordanian, acesta urmand sa incaseze intreaga suma de vanzare.
Astfel, in martie 2003, TICLENI a fost vandut grecilor de la Daglia Maritime, impreuna cu nava sora, PETROLIER 1.
A parasit portul Constanta purtand acelasi nume, TICLENI, doar pavilionul fiind schimbat cu cel al Comore.
Odata ajuns in Grecia, la Pireu, a intrat in reparatii capitale.
La finalizarea acestora, in august 2003, numele i-a fost schimbat in JET XII, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel grecesc.
Operarea sa a revenit Jet Tank Maritime din Grecia.
A activat ca tanc de bunkeraj in portul Pireu/Grecia, impreuna cu nava sora JET VIII (ex PETROLIER 1) pana in toamna anului 2010, cand, ambele au fost vandute la fier vechi.
Au efectuat un ultim voiaj cu destinatia Aliaga/Turcia, unde au ajuns la data de 13.11.2010, fiind ulterior dezmembrate.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Tancul de bunkeraj JET XII (ex TICLENI) la Pireu/Grecia, 2.06.2008 – foto: www.shipspotting.com / Aleksi Lindstrom

Cateva caracteristici ale navei:
– lungime: 54,22 m, latime: 10,03 m, pescaj maxim: 3,65 m
– IMO: 8861656
– 1.200 tdw / 731 Gt
– propulsia era asigurata de catre doua motoare licenta Maybach, model MB836BB, a cate 340 CP fiecare, fabricate in 1983 la VEB Elbe-Werk – Rosslau / RDG
– reductoare-inversorare RENK-UMC Resita
– 2 elice pas fix in duze mobile
– bunker combustibil: 14 t
– dotat cu trei diesel-generatoare a cate 56 KW, 400 V, 50 Hz, CA fiecare
– dispunea de 8 tancuri pentru depozitare, ce puteau stoca in total 1.356 mc combustibil
– incarcarea/descarcarea se facea cu ajutorul a 4 pompe
– dotat cu o biga de 2,5 t SWL



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights . 

Contributors