Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Salanda IGLICIOARA 6 pe Canalul Sulina, 21.08.2014 – foto: Paul Ionescu

Salanda IGLICIOARA 6

A fost construita la Santierul Naval Drobeta Turnu Severin , numar de santier 19360001, fiind livrata AFDJ Galati in cursul lunii decembrie 1979.
A fost livrata AFDJ Galati cu indicativul 6291, numele fiindu-i schimbat ulterior in IGLICIOARA 6.
Conform specificatiilor publicate in trecut pe site-ul AFDJ, “este o nava destinata numai activitatii de transport material dragat, conform normativ H2/1981, mai putin material dur (piatra bruta sau stanca derocata) si deversarea prin deschiderea cu ajutorul cilindrilor hidraulici.
Poate lucra la Dunare si in zona porturilor maritime, avand clasa M3, si este dotata cu doua propulsoare in Z tip Aquamaster, actionate de motoare MB 836 Bb de 320 CP amplasate pe puntea principala, in pupa navei.”
In 2010 a fost scoasa la vanzare de catre AFDJ, pentru suma de 237.088 Euro, insa nu s-a reusit vanzarea sa. In prezent se afla tot in patrimoniul AFDJ Galati.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Salanda IGLICIOARA 6 la Galati, 2.04.2015 – foto: Cristian Gregoretti

Caracteristicile navei:
– IMO: 8861876
– ENI: 46000543
– MMSI: 264162153
– Call sign: YP02153
– 1.500 tdw / 746 Gt
– Lungime: 60.30 m, latime: 11.70 m, pescaj: 3.40 m
– propulsia este asigurata de 2 motoare licenta Maybach, model MB 836 Bb, a cate 320 CP fiecare, fabricate la uzinele 23 August, Bucuresti / acestea erau cuplate, printr-un sistem cardanic, la cate un propulsor de tip SCHOTTEL RUDDER PROPELLER cu rotire hidraulica 360 grade, fabricatie Finlanda
– viteza maxima: 5.5 Nd
– bunker combustibil: 24 t
– dotata initial cu 2 diesel-generatoare a cate 1,8 KW, 24 V CC / acestea au fost inlocuite ulterior cu unul de tip Lombardini, portabil, de 7 KW
– Deschiderea pt descarcare si inchiderea pt incarcare se realizeaza cu ajutorul a 2 cilindri hidraulici situati in pupa, respectiv in prova magaziei de marfa. Acesti cilindri hidraulici sunt deserviti de o instalatie hidraulica ce lucreaza la presiuni de 250 bar si este de productie finlandeza.
– Ridicarea ancorelor se face cu 1 motor diesel de 45 CP

Contributors
  • Jan Husca
    Shares
    • Facebook
    • LinkedIn
    • Google+
    • Blogger
    • Myspace
    Jan Husca