Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

LICORN la jumatatea anilor 2000 – © https://www.gspoffshore.com/

Remorcherul / Nava de aprovizionare a platformelor petroliere LICORN (1995-2021)

A fost construit la Santierul Naval Braila, numar de santier 1359, fiind livrat Petromar Constanta in cursul lunii august 1995.
A fost folosit pentru servicii de aprovizionare, remorcare, stand-by, operatiuni cu scafandri la platformele de foraj.
La un an dupa privatizare Petrom, in 2005, OMV Petrom a renuntat la activitatile de foraj marin, aflate in proprietatea Petromar, aceasta fiind o subsidiara a Petrom.
Pana la sfarsitul lui 2005, Petromar a vandut catre Grup Servicii Petroliere (GSP) cele 6 platforme de foraj marin, impreuna cu navele de aprovizionare, pentru 100 milioane USD.
LICORN a continuat sa fie folosit sub acelasi nume si sub pavilion romanesc pana la sfarsitul anului 2007.
Din ianuarie 2008 numele i-a fost schimbat in GSP LICORN, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel maltez.
Conform descrierii ce putea fi gasita in trecut pe pagina GSP, nava a fost folosita pentru asistenta pe durata interventiilor cu scafandri si roboti submarini pentru lucrari de instalatii submarine, reparatii si constructii, pozitionare de cabluri,
inspectii de conducte submarine sau de trasee ale acestora, control nedistructiv, operatiuni de cartografiere, inspectii geotehnice si prelevare de probe din solul marin, pe platoul continental romanesc al Marii Negre.
A fost folosit pana in vara anului 2021 cand a fost vandut la fier vechi.
A ajuns la Aliaga/Turcia la data de 1.08.2021, fiind ulterior dezmembrat.

Caracteristicile navei:
– lungime: 60,9 m, latime: 13,6 m, pescaj maxim: 4,5 m
– GRT: 1.289 t
– IMO: 9083172
– MMSI: 264900012 (pana in 2008, cand a fost schimbat pavilionul cu cel maltez)
– Call sign: YQFH (pana in 2008, cand a fost schimbat pavilionul cu cel maltez)
– propulsia: 2 motoare licenta ALCO, model 12R251FMA, fabricate la UCM Resita, a cate 2.465 CP fiecare / acestea actionau doua elice pas fix in duza, 4 pale, diametru 2.410 mm
– bow thruster: 1 x FU45LTC-1225-210 KW
– viteza maxima: 11 Nd
– 3 diesel-generatoare DEMP a cate 396 KW, 400 V, 50 Hz si un diesel-generator de avarie, model 6VD 21/15-2 de 122 KW 400 V 50 HZ
– vinci remorcaj hidraulic, 70 tf
– bollard pull: 36 tf
– putea lua la bord pana la 35 persoane / dispunea de 3 cabine de o persoana, 10 cabine de 2 persoane si 3 cabine de 4 persoane
– nava sora: GSP PERSEU (ex PERSEU)

– informatii nava: Grup Servicii Petroliere