Remorcherul ZIMBRUL 2 in portul Mangalia – fotografii: Adrian Vilcu
Remorcherul maritim ZIMBRUL 2
Constructia sa (numar de santier 714) a inceput la Santierul Naval Galati in septembrie 1981. A fost lansat la apa in martie 1983, fiind finalizat si livrat AFDJ Galati in cursul lunii octombrie 1984.
A fost inregistrat la Galati, insa ca si baza a avut in general portul Tulcea, fiind folosit la Tulcea si pe Canalul Sulina.
La Galati a avut aparitii mai rare, aici avand baza nava sora – ZIMBRUL 1.
Iernile geroase, asa cum a fost si acea iarna teribila din 1984-1985, cand Dunarea ingheta, era folosit pe post de spargator de gheata.
In 1998 ajunge in patrimoniul nou infiintatei companii Resalv Galati, aparuta in urma reorganizarii AFDJ Galati. In scurta sa perioada in care a existat, aceasta companie a fost condusa de asa zis manageri, numiti politic, care au dus compania in nici 4 ani la faliment.
Toate navele Resalv aveau sa fie scoase la licitatie in 2002.
Remorcherul ZIMBRUL 2 a fost adjudecat de catre Canal Sea Services srl Constanta. Din 2002 a fost mutat si inregistrat la Constanta, desfasurandu-si activitatea in porturule Constanta, Midia si Mangalia.
In 2019 a fost revopsit in noile culori specifice Canal Sea Services: corpul in rosu si suprastructura in alb.
Remorcherul ZIMBRUL 2 in portul Constanta – fotografii: Jan Husca
Caracteristicile remorcherului:
– Lungime: 34,56 m, latime: 11,28 m, pescaj: 4,60 m
– Gt: 430
– IMO: 8523369
– MMSI: 264900249
– Call sign: YQFV
– propulsat de 2 motoare licenta ALCO, model 12V251F, fabricate la UMC Resita, supra-alimentate, pornire cu demaror la 10 bar, a cate 2.468 CP fiecare la 1.000 rpm.
– Initial a fost dotat cu elice pas fix in duza, schimbate in 1985 cu elice pas variabil in duza (toate remorcherele din serie, ZIMBRUL 1,2,3,4, au elice pas variabil)
– bunker: 107,92 t
– 2 diesel-generatoare tip MB836Bb, 320 CP fiecare la 1.000 rpm, supra-alimentate, 175 KWA fiecare, licenta Maybach, fabricate de uzinele 23 AUGUST Bucuresti. Generatorele electrice fabricate la ELECTROPUTERE Craiova.
– Bolard pull 63 Tf
– viteza: 11 Nd
– clasa de navigatie M2
– echipaj: 8
Ultimele Comentarii