Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul VASILIKI (ex PESCARUS 5) la Evdilos/Grecia, 17.08.2021 – © https://www.shipfriends.gr/ Nick the Greek

Remorcherul maritim portuar PESCARUS 5

A fost construit la Santierul Naval Drobeta Turnu Severin, numar de santier 11435006, fiind livrat I.E.P. Constanta in 1982.
Initial a fost lansat cu indicativul IEP 69990, acesta fiind schimbat dupa livrare cu numele PESCARUS 5.
Dupa 1991, a fost transferat in patrimoniul nou infiintatei companii, Administratia Porturilor Constanta R.A..
Apoi, dupa reorganizarea Administratiei Porturilor Constanta, din 1993 (H.G. 599/2.11.1993) a ajuns in patrimoniul Administratia Porturilor Maritime (A.P.M.) Constanta.
In 2006 a fost vandut Ergomare SA Atena / Grecia.
Numele i-a fost schimbat in VASILIKI, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel grecesc.
In 2020 a fost modenizat/remotorizat.
Este activ si in prezent (2024).

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul VASILIKI (ex PESCARUS 5) la Evdilos/Grecia, 17.08.2021 – © https://www.shipfriends.gr/ Nick the Greek

Caracteristici remorcher:
– lungime: 23,28 m, latime: 6,97 m, pescaj maxim: 2,40 m
– IMO: 8938071
– Gross Tonnage: 111 t
– Propulsia originala era asigurata de 2 motoare tip MB836B (licenta Maybach) a cate 280 CP/ 1.360 RPM fiecare fabricate la Uzinele 23 August Bucuresti / acestea au fost inlocuite in 2020 cu 2 motoare noi DOOSAN V158TIH, a cate 480 CP fiecare
– transmisia: 2 reductoare-inversoare RENK-UMC Resita comandate de la distanta (din comanda) electro-hidraulic / turatia motoarelor principale era comandata pneumatic din comanda sau mecanic, din sala masini; acestea au fost inlocuite cu ocazia modernizarii din 2020
– Elice pas fix, aliaj, in duza
– viteza maxima: 10 Nd
– bunker combustibil: 24 t
– 2 diesel-generatoare tip D110-UTB Brasov de putere 35 KW, 380 V, 50 HZ fiecare / inlocuite cu ocazia modernizarii
– tractiune carlig: 7 t

Contributors