Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul FILIOARA tranzitand stramtoarea Gibraltar, 19.09.1992 – foto: Yvon Perchoc

Cargoul FILIOARA / SAMMARINA 2 (1978-2014)

A fost construit la Santierul Naval Galati, numar de santier 679, fiind livrat Navrom Constanta in cursul lunii august 1978.
A navigat pentru Navrom pana in 1990, fiind apoi transferat in patrimoniul nou-infiintatei companii – Romline Constanta, in urma procesului de reorganizare al Navrom.
Incepand cu data de 10.08.1993 a fost inchiriat (contract bare-boat) Sammarina Shipping & Trading Constanta.
Numele cargoului a fost schimbat, la inceputul anului 1994, in SAMMARINA 2, pavilionul arborat ramanand cel romanesc.
Un raport din 1996 lista cargoul SAMMARINA 2 ca valorand undeva intre 900.000 si 1,2 milioane USD.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul SAMMARINA 2 (ex FILIOARA) tranzitand Bosforul, anii ’90 – foto: Louis Bosschaart

In noiembrie 1998 Romline Constanta a vandut prin negociere directa 15 nave din patrimoniul propriu. Cargoul SAMMARINA 2 a fost cumparat chiar de catre Sammarina Shipping & Trading Constanta.
A continuat sa fie folosit sub acest nume si sub pavilion romanesc pana in martie 2003, cand a aparut informatia vanzarii cargoului SAMMARINA 2 la fier vechi, la Alang/India, pentru aproximativ 760.000 USD.
Vanzarea nu s-a concretizat, cargoul fiind vandut pe piata second-hand. Cumparatorul a fost International Maritime & Marine Service London.
Numele i-a fost schimbat in SUNLIGHT K, pavilionul arborat fiind schimbat cu cel panamez. A intrat in reparatii, la Constanta. La finalizarea acestora, in martie 2004, numele i-a fost schimbat in HALIMA K, pavilionul arborat ramanand cel panamez.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace
logo shipspotting
Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul HALIMA K (ex FILIOARA) tranzitand Bosforul, 21.06.2009 – foto: www.shipspotting.com / Wil Weijsters

Acest nume l-a preluat de la fostul cargou romanesc TIRGOVISTE, care apartinuse aceleiasi companii si fusese vandut la fier vechi in ianuarie 2004, dupa 38 de ani de activitate.
Operarea sa a revenit Metkar Shipping & Trading Constanta. Ca si restul navelor care erau sau aveau sa mai fie operate de catre Metkar, avea corpul vopsit in negru, suprastructura in alb, iar cosul in verde, cu acel trifoi alb.
A fost o prezenta constanta in portul Constanta.
A navigat pana in august 2014, cand a fost vandut la fier vechi, dupa 36 de ani de activitate!
A efectuat un ultim voiaj de la Constanta, cu destinatia Aliaga/Turcia, unde a ajuns la data de 9.09.2014, fiind ulterior dezmembrat.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Cargoul HALIMA K (ex FILIOARA) in rada exterioara a portului Constanta, 22.09.2010 – foto: Cristian Gregoretti

Cateva caracteristici ale navei:
– Lungime: 130.79 m, latime: 17,70 m, pescaj: 8,10 m
– IMO: 7806855
– Call sign: YQHL
– 8.750 tdw/ 6.253 Gt
– propulsat de un motor fabricat la Tvornica Dizel Motora “3. Maj” – Rijeka – licenta Sulzer, 5RD68, motor ce dezvolta 6.100 CP
– bunker combustibil: 614 t
– viteza maxima: 16 Nd
– dotat cu 3 diesel-generatoare a cate 250 KW, 400 V, 50 Hz CA
– 4 magazii, 4 cranice a cate 5 t SWL fiecare



Fotografiile preluate din web site-ul www.shipspotting.com sunt publicate in scopuri educative, non-profit in www.marinarii.ro conform termenilor si conditiilor sursei care detine toate drepturile. 


The picturs taken from the web site www.shipspotting.com are published non-profit for educational purposes in www.marinarii.ro as stated on source terms and conditions that has all the rights .