Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherul EFORT la Constanta, 2006 – foto: Canal Sea Services

Remorcherul maritim EFORT / CANAL SERVICES 9

A fost construit la Santierul Naval Tulcea, in 1993, fiind destinat chiar acestui santier.
Destinatia sa era aceea de remorcher de manevra in incinta Santierului Naval.
In 2003 a fost vandut Canal Sea Services Constanta. A fost mutat la Constanta, unde a continuat sa fie folosit ca remorcher de manevra in port.
In iulie 2009 i-a fost schimbat numele in CANAL SERVICES 9, pavilionul arborat ramanad cel romanesc.
In septembrie 2010 l-am vazut trecand prin Galati; era remorcat de catre ALEXANDRIA 1, care-l ducea la reparatii (nu stiu daca acestea au fost efectuate la Galati sau Tulcea).
Remorcherul a trecut printr-o reparatie capitala, fiind remotorizat.
Apoi s-a reintors la Constanta. Este folosit si in prezent (2024) ca remorcher de manevra in porturile Constanta, Midia si Mangalia.

Shares
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google+
  • Blogger
  • Myspace

Remorcherele ALEXANDRIA 1 si CANAL SERVICES 9 (ex EFORT) la Galati, 10.09.20101 – foto: Cristian Gregoretti

Caracteristici remorcher:
– lungime: 29,24 m, latime: 8,30 m, pescaj: 3,03 m
– IMO: 9043184
– MMSI: 264900201
– Call sign: YQGI
– Gt: 188 t
– propulsia originala era asigurata de 2 motoare diesel a cate 600 CP fiecare (nu cunosc tipul acestora) / acestea au fost inlocuite ulterior cu 2 motoare noi, Volvo-Penta, a cate 600 CP fiecare
– transmisie: reductoare-inversoare tip RENK, fabricate la ICM Resita / inlocuite cu ocazia modernizarii
– elice pas variabil din aliaj, in duza
– viteza maxima: 11 Nd
– echipat initial cu 2 diesel-generatoare tip D120 8V, fabricate la Uzinele Timpuri Noi din Bucuresti, a cate 56 KW, 400 V, 50 HZ CA / acestea au fost inlocuite ulterior cu 2 diesel-generatoare Volvo-Penta a cate 70 KW, 380 V, 50 Hz CA fiecare
– bollard pull: 15 t
– clasa de navigatie: M2

Contributors